מנכ"לית "פלייבוי" הודיעה על פרישה - והמניה זינקה ב-14%

יו"רית ומנכ"לית פלייבוי אנטרפרייזס, כריסטי הפנר, מתכוונת לפנות את מקומה בשנה הבאה ; הפנר היא בתו של מייסד המגזין "פלייבוי", יו הפנר, והיא משמשת בתפקיד מזה 20 שנה

יו"רית ומנכ"לית פלייבוי אנטרפרייזס, כריסטי הפנר, מתכוונת לפנות את מקומה בשנה הבאה. הפנר היא בתו של מייסד המגזין "פלייבוי", יו הפנר, והיא משמשת בתפקיד מזה 20 שנה. החברה פרסמה אתמול (ב') הודעה רשמית בעניין. בתגובה להודעה נסחרה אתמול בשעות הבוקר מניית פלייבוי בעלייה של 14%.

הפנר בת ה-56 תפרוש מתפקיד המנכ"לית ב-31 בינואר, אך תמשיך לכהן כחברה במועצת המנהלים של החברה עד שייכנס לתפקידו מנכ"ל חדש. פלייבוי מוציאה לאור את אחד המגזינים הידועים ביותר בעולם בשוק שירותי הבידור למבוגרים. המותג "פלייבוי" נהנה מפרסום רב והוא מזוהה מאוד, אך מספר הקוראים של המגזין עצמו קטן בהרבה, ובכך אין פלייבוי שונה ממו"לים אחרים של מגזינים ועיתונים.

תפוצת המגזין ירדה, מכיוון שמספר רב יותר של צרכני בידור למבוגרים משתמשים באתרי אינטרנט חינמיים כדי לצפות בתמונות נועזות יותר של נשים עירומות. באוקטובר הודיעה פלייבוי כי תנקוט צעדים שיחסכו לה 12 מיליון דולר בשנה, כולל ביטול יחידת ה-DVD.

"בחודש שעבר מלאו 20 שנה לכניסתי לתפקיד המנכ"ל. כפי שהמדינה הזאת נכנסת לעידן של שינוי תחת הנהגה חדשה, החלטתי כי הגיע הזמן לעשות כמה שינויים גם בחיי הפרטיים", נאמר בהודעה שפרסמה הפנר. ג'רום קרן ישמש באופן זמני כיו"ר לא-ביצועי, בעוד החברה מחפשת מחליף. קרן, נשיא קרן קונסלטינג ולשעבר מנכ"ל און קומנד קורפ, הצטרף למועצת המנהלים של פלייבוי ב-2002.

אתמול נסגרה מניית פלייבוי בעלייה של 26 סנט ובמחיר של 2.01 דולר, לאחר שבמהלך המסחר טיפסה ל-2.04 דולר. מתחילת השנה הנוכחית איבדה המניה קרוב ל-80% מערכה.