התוכניות הגדולות של H&M: במו"מ לפתיחת חנויות בכל קניוני עזריאלי

לפי הערכות, כל חנות תשתרע על 1,500-2,000 מ"ר ; החנויות יוקמו על חשבון בתי הקולנוע ; מנכ"ל מאץ' ריטייל H&M ישראל, גלעד קרונר: "אנחנו לומדים את השוק ומקשיבים לכל מי שיש לו להציע לנו מיקומים"

רשת האופנה הבינלאומית H&M מנהלת מגעים עם קבוצת עזריאלי, שבשליטת דוד עזריאלי, לשכירת שטחים רחבי ידיים בקניוני הקבוצה בישראל. לדברי גורמים בשוק הקניונים, דמי השכירות עליהם מתנהלים המגעים עם קבוצת עזריאלי עומדים על 30 עד 35 דולר למ"ר.

ל"גלובס" נודע כי בכוונת H&M לשכור שטחים לפתיחת חנויות בכל עשרת הקניונים של קבוצת עזריאלי. אלה כוללים את קניון גבעתיים שנרכש לפני שבועיים וכן את קניון עזריאלי בתל אביב, קניון איילון ברמת גן, קניון הנגב בבאר שבע, קניון מלחה בירושלים, קניון עזריאלי חולון, קניון מרגלית השרון בהוד השרון, קניון מודיעין, קניון אאוטלט הרצליה וקניון אאוטלט אור יהודה.

במקור תכננה H&M לפתוח עד תחילת 2010 שניים או שלושה סניפי דגל בקניונים גדולים בארץ ובהמשך להקים 15 עד 30 סניפים בשאר הקניונים תוך חמש שנים. על פי הערכות, במידה וההסכם יצא לפועל הרשת תתרחב מהר יותר מהתכנון.

לדברי גורמים בשוק הקניונים היקף השטחים שמחפשת H&M לכל חנות הוא בין 1,500 ל-2,000 מ"ר וההעדפה היא לקניונים סגורים על פני פאואר סנטרים. לפי הערכות, ייתכן שחנויות H&M בקניונים יוקמו בשטחים בהם נמצאים היום בתי הקולנוע. כזכור, לפני מספר שבועות קיבלה משפחת חורש, יבואנית טויוטה ולקסוס, את הזיכיון לייצג בארץ את ענקית הביגוד.

רשת H&M נוסדה בשוודיה בשנת 1947 על ידי ארלינג פרסון ובשנותיה הראשונות תפקדה כרשת ביגוד לנשים. בשנת 1968 רכשה הרשת את מתחם מוריץ ווידפרוס בסטוקהולם, שהכיל מלאי בגדים לגברים, מה שהוביל את הרשת להתרחב גם לתחום האופנה לגבר. היום פעילה הרשת ב-34 מדינות באירופה, בארה"ב, בקנדה, באסיה ובאוסטרליה במסגרת 1,600 בתי כלבו מהם 200 נפתחו בשנה וחצי האחרונות. בתי הכלבו של הרשת מציעים אופנה לגברים, לנשים ולילדים וכן קוסמטיקה במחירים נוחים.

מחזור המכירות השנתי של המותג עמד ב-2007 על 15 מיליארד דולר ומרבית הבגדים שנמכרים ברשת מיוצרים היום בסין.

בשנת 2004 חנויות נבחרות של H&M הציעו קולקציה אקסקלוסיבית של המעצב קארל לאגרפלד וב-2005 השיקה הרשת קולקציה של המעצבת סטלה מקרטני. שנתיים מאוחר יותר הציגה הרשת שיתופי פעולה עם מדונה וקיילי מינוג שעיצבו קולקציה מיוחדת. לקולקציית אביב וקיץ 2009 נבחר המעצב הבריטי מת'יו וויליאמסון.

מקבוצת עזריאלי לא נמסרה תגובה. ממשפחת חורש לא נמסרה תגובה עד כתיבת הידיעה. מנכ"ל מאץ' ריטייל H&M ישראל, גלעד קרונר אמר בתגובה כי "אנחנו לומדים את השוק ומקשיבים לכל מי שיש לו להציע לנו מיקומים".