69.5% מהחיפושים המקוונים בארה"ב ב-2008 בוצעו באמצעות גוגל

כך עולה מדו"ח של חברת המחקר Hitwise ; הרחק מאחורי גוגל משתרכים יאהו, msn ו-ask עם נתח של 17.8%, 5.6%, ו-3.1% בהתאמה ; 44 מנועי חיפוש נוספים היו אחראיים רק ל-1.4% מהחיפושים באינטרנט בארה"ב

עונת הדו"חות של ענקיות האינטרנט כבר בפתח, והמשקיעים מקווים כי היא תשפוך מעט אור על מצבן הפיננסי של השחקניות הגדולות בצל המשבר. בכל הנוגע לשוק החיפוש האמריקני, הרי שאין הרבה שינוי.

מדו"ח שפרסמה השבוע חברת המחקר Hitwise, עולה כי גוגל ממשיכה לשלוט בשוק החיפוש בארה"ב, כאשר 72.1% מהחיפושים בדצמבר נעשו באמצעות מנוע החיפוש שלה, בהשוואה ל-72% בנובמבר.

הרחק מאחוריה, משתרכות יאהו, מנוע החיפוש של מיקרוסופט msn ו-ask, עם נתח של 17.8%, 5.6%, ו-3.1% בהתאמה. יאהו ו-msn התחזקו במעט בהשוואה לחודש הקודם, בעוד ש-ask נחלשה קלות. מלבד מנועי החיפוש הללו, 44 מנועי חיפוש נוספים היו אחראיים רק ל-1.4% מהחיפושים בארה"ב.

בסיכום שנתי, גוגל הייתה אחראית ל-69.5% מהחיפושים בארה"ב, בהשוואה ל-19.2% עבור יאהו, ו-5.9% ל-msn. עוד עולה מהדו"ח כי מנועי חיפוש ממשיכים להוות את הכלי המרכזי שבאמצעותו אתרים משיגים את הטראפיק שלהם.

כך, לדוגמה, ב-2008 חל גידול של 13% בטראפיק שהגיע לאתרים הפיננסיים והכלכליים דרך מנועי החיפוש, וגידול של 23% בטראפיק שהגיע לאתרי הווידיאו השונים. באופן לא מפתיע, גוגל הייתה אחראית ל-28% מהגידול בתחום הפיננסי ול-42% מהגידול באתרי הווידיאו.