הסיוע הביטחוני לגיאורגיה מגיע לביהמ"ש: איש עסקים ישראלי טוען שנושל מרווחים בעסקה

איש העסקים דן אילון טוען כי שותפיו לשותפויות שעסקו בתחומים צבאיים-ביטחוניים בגיאורגיה ניסו לנשלו באופן חד-צדדי מחלקו בשותפיות ; טוען בתביעה כי הוא היה הגורם המקשר והמחבר בין הצדדים

איש העסקים דן אילון טוען כי שותפיו לשותפויות שעסקו בתחומים צבאיים-ביטחוניים בגיאורגיה ניסו לנשלו באופן חד-צדדי מחלקו בשותפיות. אילון הגיש תביעה נגד שותפיו - נתן תורכיה, גיסו דוד אלישקו, שניהם קרובי משפחה של שר הביטחון הגיאורגי; שוטה קזראשווילי, אזרח גיאורגי ואביו של שר הביטחון הגיאורגי; ותא"ל במיל מאיר גחטן, קצין שריון לשעבר.

אילון טוען בתביעה כי הוא היה הגורם המקשר והמחבר בין הצדדים, האדם היחידי בעל הידע, הניסיון העיסקי והקשרים הנכונים. ואולם לטענתו, הנתבעים הפרו והתכחשו באופן בוטה הסכמות מפורשות והדיחו אותו מהשותפויות "בבריונות, באופן חצוף, סר וחסר טעם, בכפיות טובה, תוך גזילה מכוערת של זכויותיו וקנייניו, כשהם מנצלים ומנכסים לעצמם את נכסי השותפויות".

התובע מבקש מבית המשפט להצהיר על קיומה של השותפות בינו לבין הנתבעים ועל חלקו ברווחים. לדבריו, חלקו בשותפות הכללית בינו לבין תורכיה, אלישקו וקזראשווילי הוא 30%; וחלקה של שותפות זו בשותפות עם גחטן הינה 75%.