בנו של מאיר שמיר: חברת אסטרון הפרה את ההסכם לרכישת מפעל מנעולי ירדני

מנעולי ירדני אחזקות, שבבעלות עדי זלצר וגיא שמיר, הגישה תביעה בסך 9.5 מיליון שקל נגד חברת אסטרון עבודות הנדסיות, זאת בהמשך לתביעה בסך 9.7 מיליון שקל שהגישה אסטרון נגד מאיר שמיר בנוגע לעסקה

חברת מנעולי ירדני אחזקות - שבבעלות עדי זלצר וגיא שמיר, בנו של מאיר שמיר, בעל השליטה ומנכ"ל קבוצת מבטח שמיר אחזקות ומבעלי תנובה - הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 9.5 מיליון שקל נגד חברת אסטרון עבודות הנדסיות ובעליה, גדעון שמי. זאת, בעקבות העסקה בה מכרה מנעולי ירדני את מפעל מנעולי ירדני לאסטרון, ובהמשך לתביעה בסך 9.7 מיליון שקל שהגישה אסטרון נגד מאיר שמיר בנוגע לעסקה.

מאיר שמיר, בנו וזלצר הקימו את חברת מנעולי ירדני אחזקות כדי לרכוש את נכסי מפעל מנעולי ירדני מכונס הנכסים תמורת 2.6 מיליון שקל. המפעל, המשמש לייצור מוצרי ביטחון של המותג "ירדני" באזור התעשייה ברקן כ-60 שנה, נמכר לאסטרון ב-2008 תמורת כ-6.4 מיליון שקל.

מנעולי ירדני טוענת בתביעה כי אסטרון ושמי הפרו את הסכם רכישת המפעל, כשביטלו את כל ההמחאות שהפקידו אצלה בסך כ-2.4 מיליון שקל והודיעו על ביטול ההסכם. לטענתה, היא זכאית למלוא יתרת הסכום בגין המלאי בסך של כ-3.5 מיליון שקל, וכן לסכום השווה לסכום הצפוי מתוך מחזור המכירות של כל המוצרים הנמכרים.

"מופרכת וחצופה"

אסטרון טענה בתביעתה כי מאיר שמיר היה הדמות הדומיננטית במגעי הרכישה, וכי הוא ושאר נציגי מנעולי ירדני, הציגו מצגי שווא, לפיהם המפעל משגשג. זאת, למרות שבדיעבד התברר כי המפעל כולל מכונות ייצור לא שמישות ומוצרים פגומים. אסטרון - שטענה שמאיר שמיר הוא בעל מניות במנעולי ירדני אחזקות (טענה שהוכחשה על-ידו) - ביקשה להצהיר כי ביטול הסכם הרכישה בוצע כדין, וכי היא זכאית להשבת מלוא הסכומים ששילמה ופיצויים בגין נזקים.

מנעולי ירדני טוענת כעת כי תביעת אסטרון היא "מופרכת וחצופה, שתכליתה להלך אימים ולייצר טענות הגנה יש מאין כנגד תביעתה המוצדקת והמבוססת".

מנעולי ירדני מציינת כי אינה יודעת אם המניע האמיתי לביטול הסכם הרכישה הוא קשיים כספיים של אסטרון ושמי או כישלון בניהול עסקיהם. לבקשתה, הוציא בית המשפט במעמד צד אחד צו עיקול זמני על נכסיהם של אסטרון ושמי עד לגובה סכום התביעה. (ת.א. 1043/09).