תקרית דיפלומטית בדאבוס: רה"מ טורקיה עזב בזעם את הבמה לאחר שלא ניתן לו להשלים תשובה לפרס

במושב שכותרתו "עזה - מקרה דוגמה של המזרח התיכון", תקף ארדואן את ישראל. פרס, בנאום תגובה תקיף, שאל את נשיא טורקיה כיצד היה מגיב אם היו נורים טילים על איסטנבול ; לארדואן ניתנה דקה להגיב - ואז קטע המנחה את דבריו ; לריכוז הידיעות מדאבוס

תקרית דיפלומטית בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. ראש ממשלת טורקיה, רגיפ-טאיפ ארדואן, עזב בזעם את במת המושב שכותרתו "עזה מקרה דוגמה של המזרח התיכון".

הדבר קרה לאחר שארדואן ביקש להגיב על דבריו של נשיא המדינה שמעון פרס ונאמר לו כי לא יוכל להשלים את דבריו. בתגובה הודיע כי לא יבוא עוד לכנס בדאבוס, ויצא בסערה מהאולם.

הפאנל החל בדברים שנשא מזכ"ל האו"ם, בנקימון, בעניין הצורך בפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני. אחריו דיבר ראש ממשלת טורקיה ותקף את מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים ואת מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. אחריו דיבר מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא.

פרס נשא אחריהם נאום תקיף והגן על צעדי ישראל, ושאל את ארדואן כיצד הוא היה מגיב אם היו נורים טילים על איסטנבול.

בסיום דבריו ביקש ארדואן להגיב והמנחה העניק לו דקה לתגובה. כשדבריו התארכו הוא התבקש לסיים. ואז הוא נטש בזעם את הבמה ואמר כי לעולם לא ישוב יותר לדאבוס.

לאחר שעזב ראש ממשלת טורקיה, הוא קיים שיחה עם קלאוס שוואב יו"ר פורום דאבוס, ואמצעי תקשורת רבים התאגדו סביבו. שגריר ישראל לשעבר באו"ם דני גילרמן ניגש גם כן בניסיון להרגיע ולפייס את ארדואן. כשעה לאחר מכן קיימו השניים מסיבת עיתונאים בניסיון להרגיע את הרוחות.

ארדואן ציין כי אין לנו דבר אישי נגד פרס, אך כי לטעמו לא נהוג לדבר בצורה שבה פרס דיבר אליו בפורום. לסיכום, הוא ציין כי עיקר טענותיו הן אל המנחה של הפאנל שלא חילק בצורה שיוויונית את זכות הדיבור למשתתפי הפאנל. בתשובה לשאלה אם יבוא לכנס בשנה הבאה לאחר שאיים כי לא יגיע יותר, אמר ארדואן כי כאשר יגיע הזמן הוא יחליט מה יעשה.