שוחד בשוק התרופות הווטרינריות? יבואן העיד בוועדת החקירה: בכיר בשירותים הווטרינריים רמז לי לשלם שוחד

בעדותו בפני הוועדה גולל ד"ר גידי גיא מסכת ארוכה של מה שנראה בעיניו כהתעללות מכוונת בו, שעיקרה עיכוב מכוון של אישורים למשך חודשים ושנים

שוחד בשוק התרופות הווטרינריות? יבואן תרכיבים ותרופות וטרינריות, ד"ר גידי גיא, בעל חברת אל-וט, העיד ביום ד' בוועדת החקירה הממלכתית לבדיקת התנהלות השירותים הווטרינריים כי ד"ר יצחק סמינה, מנהל המעבדה לתרכיבים במכון הווטרינרי הממונה על אישור תרופות ותרכיבים של יצרנים ויבואנים, רמז לו כי הוא מעוניין בשוחד תמורת אישור תרופה אותה ביקש גיא לייבא לישראל.

בעדותו בפני הוועדה גולל גיא מסכת ארוכה של מה שנראה בעיניו התעללות מכוונת בו, שעיקרה עיכוב מכוון של אישורים למשך חודשים ושנים. לדבריו, המסכת נועדה למנוע תחרות מול מונופול יצרני ויבואני תרכיבי התרופות הווטרינריות.

ד"ר גיא סיפר על התערבות חריגה של גורם בשירותים הווטרינריים עם יצרנים בחו"ל, שנועדה לטרפד לו עסקאות ולהעבירן לגורמים אחרים. את עיקר טענותיו הפנה גיא כלפי ד"ר סמינה וכלפי ד"ר רוני עוזרי, מנהל השירותים הווטרינריים בשדה האחראי על יבוא וייצוא בעלי חיים.

בתגובה לשאלות יו"ר ועדת החקירה, השופט בדימוס ורדי זיילר, סיפר גיא איך בשלב מסויים שאל את סמינה כיצד ניתן לזרז את הטיפול בבקשה מסויימת שלו. "הוא חכך בידיו", אמר גיא לוועדת החקירה והדגים באצבעותיו את התנועה של ספירת שטרות כסף באצבעות, "ואמר לי תביא את הניירות המתאימים".

ד"ר סמינה התבקש להגיב הבוקר לדברי ד"ר גיא ואמר: "שיילך קיבינימאט יחד איתך". ממשרד החקלאות נמסר ממשרד החקלאות נמסר: "ד"ר סמינה דוחה את הטענות בדבר שוחד מכל וכל. בכל מקרה בו פנה היבואן המדובר או כל יבואן אחר לקבלת היתר לייבא תרכיבים, בקשתו נבחנה על פי הנהלים ובאופן מקצועי גרידא ולראיה, כאשר פנה גידי גיא לקבלת היתר לייבוא בהתאם לנהלים ועמד בדרישות הוא קיבל את האישור המבוקש".