נס טכנולוגיות תובעת 20 מיליון שקל ממשרד המשפטים: הפר הסכם למיחשוב הפרקליטות

טוענת להפרת חוזה בהיקף של כ-35 מיליון שקל שנחתם בנובמבר 2005, להקמת מערכת תנופ"ה ולהטמעת מערכת תיוק ותיעוד אלקטרונית בלשכות הפרקליטות ; המערכת אמורה היתה להיכנס ב-2009 לשגרת עבודה

נס טכנולוגיות תובעת בבית המשפט המחוזי בירושלים 20.7 מיליון שקל ממשרד המשפטים, בטענה להפרת חוזה להקמת מערכת תנופ"ה (תכנון, ניהול ופיקוח פרקליטות המדינה). מדובר בחוזה של כ-35 מיליון שקל שנחתם בנובמבר 2005, להטמעת מערכת תיוק ותיעוד אלקטרונית מלאה בלשכות הפרקליטות. המערכת אמורה היתה להיכנס ב-2009 לשגרת עבודה.

באמצעות עוה"ד יאיר עשהאל, דרור גדרון וחגית חרס ממשרד אפי אברמזון טוענת נס, כי ההסכם קובע כי מערכת תנופ"ה תתבסס על מערכת "בתי משפט הדור הבא" (מיחשוב בתי המשפט) שהיתה אז בשלבי פיתוח מתקדמים. לדבריה, בחירת משרד המשפטים להתאים את מערכת במ"ה הקיימת לצורכי הפרקליטות איפשרה לו לחסוך בזמן ובכסף, ובהתאם לכך נקבעו התמחור, לוחות הזמנים והקצאת כוח האדם לפרויקט.

ואולם, כשהחלה העבודה ביצע לפתע המשרד שינויים רבים באפיון המערכת, כך שמדובר למעשה בהקמת מערכת אחרת, חדשה לגמרי. הוא אף ציפה בחוסר תום-לב שהקמת המערכת החדשה תבוצע בלא שינוי במחיר ובלוחות הזמנים. לאחר 3 משברים הודיע משרד המשפטים ביולי 2008 על ביטול ההסכם לאור הפרתו לכאורה על-ידי נס.

נס טוענת כי משרד המשפטים הוא שהפר את ההסכם. היא מבקשת להפעיל מנגנון מוסכם של היפרדות מטעמי נוחות הקבוע בהסכם. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 3065/09).

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי תביעת נס היא מלאכותית, בלתי-ראויה ותמוהה, ואיננה יותר מצעד טקטי נוכח ידיעת החברה שמשרד המשפטים עומד להגיש נגדה ביום ד' תביעה בסך 50 מיליון שקל, בגין הפרת ההסכם. "העיכוב היחיד בהגשת התביעה של משרד המשפטים עד כה נבע מבקשה של אנשי חברת נס לערוך פגישה בין מנכ"ל משרד המשפטים, משה שילה, לבין יו"ר נס, אהרון פוגל. זאת, במסגרת הניסיונות, שהמשרד חשב שהם כנים, להגיע להידברות בנוגע לגובה הפיצוי שתשלם החברה למשרד המשפטים בגין הפרות בוטות של ההסכם מצד נס", נמסר מהחברה.

עוד נמסר כי "חברת נס היתה מוכנה לשלם עשרות מיליוני שקלים כדי שיוסר איום התביעה של משרד המשפטים, וזאת לאחר שהודתה בכישלון ניהול הפרויקט, וודאי שלא העלתה בדעתה לטעון טענה כלשהי נגד משרד המשפטים. הגשת התביעה, אפוא, נועדה רק ליצור דימוי של איזון בין הצדדים, כאשר אין בידי החברה עילה אמיתית לתביעה".

מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד משה שילה, אמר: "חברת נס נכשלה באופן חמור לכל אורך הפרויקט, שהוא פרויקט הדגל של משרד המשפטים. החברה הודתה בכשלונותיה אך לא הצליחה לתקנם. היום עומדת החברה באיחור של כשנתיים בביצוע הפרויקט, כאשר לכל אורך הדרך היא גילתה אוזלת-יד, חוסר מקצועיות וחוסר יכולת ניהול".