פסגות על כי"ל: מחצית ראשונה חלשה מאוד - התאוששות חלקית בלבד במחצית השנייה של 2009

לימור גרובר צופה לכי"ל קיטון משמעותי של 30% בכמויות המכירה של האשלג ב-2009 ל-3.3 מיליון טון ; על מכתשים אגן: ברבעון הרביעי לא נראה צמיחה בהכנסות מדרום אמריקה לעומת הרבעון המקביל אשתקד

לימור גרובר, מנהלת מחלקת מחקר Sell Side בפסגות בית השקעות, פירסמה היום (ה') סקירה מעודכנת לגבי תעשיית האגרוכימיה, בהקשר של הנציגות הישראליות, כי"ל ומכתשים אגן .

בכנס של מורגן סטנלי אתמול המשיך מנכ"ל פוטאש להתעקש כי הרבעון השלישי והרביעי יהיו חזקים משמעותית מהמחצית הראשונה של 2009 כך שבסיכום שנתי כמויות מכירת האשלג לא יירדו לעומת 2008. מנכ"ל פוטאש חזר על ההערכות לרבעון ראשון חלש יותר מהרבעון הרביעי אך בסיכום שנתי הוא מצפה לגידול משמעותי ברווח הגולמי ממגזר האשלג ל-4.5-5.5 מיליארד דולר, לעומת 3.1 מיליארד ב-2008.

לגבי כי"ל, בפסגות צופים בשלב זה קיטון משמעותי של 30% בכמויות המכירה של האשלג ב-2009 ל-3.3 מיליון טון. ההערכה מתבססת על מחצית ראשונה חלשה מאד והתאוששות חלקית בלבד במחצית השנייה. יחד עם זאת, מסייגת גרובר, נראה כי מחירה הנוכחי של כי"ל מגלם הערכות אלה והתאוששות הדומה להערכותיו של מנכ"ל פוטאש בהחלט תהווה התפתחות חיובית משמעותית. גרובר חוזרת על המלצת "תשואת יתר" למניית כי"ל, במחיר יעד של 41 שקל למניה - גבוה ב-25.7% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה היום.

בנוסף, מציינת גרובר, כי אמש הודיע Phoschem (תאגיד הפוספט של היצרניות הצפון האמריקניות) על חידוש חוזה למכירת פוספט עם לקוחותיו בהודו. הכמות הנקובה בחוזה היא 1.25 מיליון טון, וגבוהה ב-25% לעומת החוזה שנחתם בפברואר 2008. גרובר מציינת כי העלייה בכמויות החוזה, היא התפתחות חיובית המצביעה על המשך המגמה החיובית בביקושים מהודו וחשובה במיוחד לאור ההאטה בשאר העולם. הודעה זו מצטרפת לדבריו של מנכ"ל מוזאיק אתמול בכנס של מורגן סטנלי שציין כי בשבועות האחרונים ישנה התעוררות משמעותית בביקוש לפוספט.

לגבי מכתשים אגן , באותו כנס ציין סגן נשיא מונסנטו כי ההכנסות והרווח ממכירת גלייפוסייט, ייפגעו בעקבות הבצורת בדרום אמריקה ברבעון השני והשלישי בשנה הפיסקלית של החברה (חודשים דצמבר-מאי). נציין, כי מכתשים אגן היא החברה השנייה בגודלה בברזיל בשיווק גלייפוסייט וצמיחת הכמויות ועליית המחירים של המוצר סייעו לחברה להציג צמיחה משמעותית במכירות לדרום אמריקה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2008.

בפסגות מעריכים כי ברבעון הרביעי לא נראה צמיחה בהכנסות מכתשים מדרום אמריקה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כאשר הקיפאון נובע גם מהקטנה מכוונת של מכירות לברזיל על רקע נקיטת אמצעי זהירות של החברה מפני אי יציבות וחדלות פירעון של לקוחות. גרובר חוזרת על המלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של 21 שקל למניה - גבוה ב-14.9% ממחיר הפתיחה בבורסה.

[להמלצות אנליסטים]