"העד המומחה" של רומן זדורוב, החשוד ברצח תאיר ראדה, התגלה כסוכן מוצרי חשמל

חיים סדובסקי, שהציג עצמו כחוקר פרטי ודוקטור, העיד כ"עד מומחה" מטעם זדורוב וטען כי כי ראדה נרצחה ע"י שני בני אדם מחוץ לתא השירותים - ורק אח"כ נגררה לתוכו ; היום הוא אף לא טרח להגיע להמשך עדותו בביהמ"ש

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

ייתכן כי תקוותו היחידה של רומן זדורוב, החשוד ברצח הילדה תאיר ראדה, הלך היום לאבדון. העד המרכזי עליו הסתמכה ההגנה, חיים סדובסקי, מתברר כעד לא רלוונטי ואולי אף שקרי.

סדובסקי העיד כ"עד מומחה" מטעם עורכי דינו של זדורוב. העד שטען כי הוא חוקר פרטי ודוקטור התברר, לדברי גורם בפרקליטות, כלא יותר מאשר סוכן למוצרי חשמל. לאחר 5 חודשים בהם ההגנה שכרה לו בית בקריית-שמונה על מנת להוכיח את חפותו של זדורוב, היום (א') הוא אפילו לא טרח להגיע להמשך עדותו בבית המשפט.

בעדותו בשבוע שעבר הקרין סדובסקי קטעים מהשחזור בהילוך איטי, שעל-פיהם הוא מוכיח כי החוקרים כיוונו את זדורוב לעבר זירת הרצח. בנוסף טען סדובסקי כי ראדה נרצחה על-ידי שני בני אדם מחוץ לתא השירותים, ורק אחר-כך נגררה לתוכו. את המסקנה הזו הוא מסיק מכמויות הדם שנותרו בתא השירותים.

גם אביו של תאיר, שמואל ראדה, התפרץ על סדובסקי לאחר שהבין כי הוא השלה אותו. "אתה שקרן, עבדת עליי ועל אשתי", צעק לעברו במהלך הדיון ביום חמישי שעבר בבית המשפט המחוזי בנצרת. "זדורוב הוא רוצח, פדופיל ואנס. אמרת לי שתביא את הרוצח, שיש שותפים. איפה הם?".

הרצח שהסעיר את המדינה

ב-6 בדצמבר 2006 נמצאה גופתה של תאיר ראדה, בת 13 מהיישוב קצרין שברמת-הגולן, בחדר השירותים בבית-ספרה "נופי גולן". על גופתה היה ניכר כי היא נרצחה בדקירות רבות, ובאכזריות.

ספקולציות על גבי ספקולציות עלו לחלל האוויר ביישוב השקט. כת השטן, סמים ורצח של בני-נוער הן רק חלק מההשערות שהעלו חבריה של תאיר לבית-הספר ותושבי קצרין. כשבועיים לאחר הרצח הודיעו במשטרה כי הוא פוענח. רומן זדורוב, פועל בנייה שעבד בבית-הספר - כך נאמר במסיבת עיתונאים של המשטרה - הודה ושיחזר את הרצח המזעזע.

הודעת המשטרה עוררה גל נוסף של השערות בנושא. גם המשפחה של תאיר אמרה לאחר ההודאה כי "יש לנו תחושה שיש משהו לא פתור". בתחושה הציבורית של אותם ימים ניכר כי המשטרה כנראה מיהרה לדווח על התעלומה שנפתרה. לאחר מספר חודשים חזר בו זדורוב מהודאתו. "לא רצחתי", הודיע לבית המשפט. בפרקליטות המשיכו לטעון כי זדורוב הוא הרוצח של תאיר ראדה.