קרן השתלמות תמורת משכנתא

מעשה ברכב צמוד, תוכנית חיסכון לשכירים וטלפון סלולרי, שירדו לטמיון בלי תמורה

מרוב שמועות וספינים כבר אי אפשר לדעת מה אמת ומה לא. הידיעה הכלכלית התורנית שיצאה מלשכתו של נתניהו דיווחה על כך שהוא מתעתד לבטל את הפטור ממס על קרנות ההשתלמות. לאור תולדות הניסיונות הרבים למסות את קרנות ההשתלמות, לא נותר אלא לחייך חיוך דק ולהפטיר :"כן, כן, בטח".

אבי אבות האפליה

שלא יובן אחרת - אני בעד מיסוי קרנות ההשתלמות. אין שום הצדקה שפלח עובדים מאוד מצומצם יזכה לפטור מלא מרווחים על השקעתו. אם יש אפליה במיסוי, פטור ממס על קרנות השתלמות הוא אבי אבות האפליות.

את האפליה יש לבטל, אבל אם תהיה זו האפליה היחידה שתבוטל, יהיה בכך עוול מתמשך עם המעמד הבינוני, זה שמשלם את רוב המס במדינה ונושא על גבו את רוב הפרזיטים.

מעשה בסלולרי, רכב צמוד והשתלמות

אחת הדרכים שיכולות לסייע למשק שלנו לחזור לפסי צמיחה היא רפורמה מקיפה במס ההכנסה ובשוק העבודה.

לא יתכן שכל הטבות המיסוי שממרביתן נהנה המעמד הבינוני, כמו: הפטורים ממס על השימוש ברכב, הפטור ממס על טלפון נייד מהעבודה ועכשיו הפטור ממס על הרווח מקרנות ההשתלמות יבוטלו - ויחזרו להתמסות בשיעורים משמעותיים ולגרוף כספים לקופת המדינה, ובתמורה יקבלו בני מעמד זה הפחתה מגוחכת במדרגת המס שלו.

מי שיבדוק את השינוי בהכנסה נטו של המעמד הבינוני, יגלה שכל ההפחתות במס הכנסה נבלעו כלא היו במשך ביטול הפטורים שמהן הוא נהנה בעבר.

אלא שצדק צריך להיעשות. לכן, אני מרשה לעצמי להציע לראש הממשלה המיועד את ההצעה הבאה.

פטור כנגד פטור

מר נתניהו הנכבד, אנא בטל את הפטור ממס על קרנות ההשתלמות. במקביל, נא קדם את הנושא של הכרה בריבית על משכנתא כהוצאה לצורכי מס. בנוסף, על מנת לאפשר ליותר נשים לצאת לעבודה, קדם את ההכרה בהוצאה על מטפלת, למרות שרשות המס מתעלמת מהחלטת בית המשפט בנושא זה.

אל תעצור בכך. הגיע הזמן לשים קץ לפטור מעבודה של האוכלוסייה החרדית. אינני בדיוק חתן חידון התנ"ך, אבל את המשפט "בזיעת אפיך תאכל לחם" אני זוכר.

מר נתניהו, כאחד שמעריך את התרבות האמריקאית, האם אתה יכול להעלות בדעתך התקיימות סיטואציה שבה קבוצות דתיות מסויימות בארה"ב מחליטות שהן צריכות ללמוד מבוקר ועד ערב את כתבי הקודש שלהן ובזאת תסתכם תרומתן לחברה?

מדוע אוכלוסיות דתיות אחרות תורמות תרומה עצומה לכלכלה ולחברה בישראל והחרדים לא?

קרנות ההשתלמות הן חצי עבודה

אפשר להמשיך ברשימה, אבל קצרה היריעה ולכן הסתפקתי במספר קטן של דוגמאות.
מר נתניהו הנכבד, הנקודה היא שהפעולה הבודדת של ביטול הפטור ממס על קרנות השתלמות היא פעולה מפלה ופוגעת במידה והיא לא נעשית כחלק ממכלול רחב מאוד של פעולות. בטוחני שבמידה ותציג תוכנית מקיפה לתיקון כל העוולות שקיימות במשק הישראלי, היא תזכה לתמיכה רחבה. נראה אותך.

משפט קצר לסיום: אל תיתן לאף אחד את משרד האוצר.