קשת מאשימה את הרשות השנייה: הדלפות לתקשורת חשפו סודות מסחריים

זכיינית ערוץ 2 דורשת מהרשות למנות גורם חיצוני שיבדוק את מקור ההדלפות ; מתייחסת להדלפת הדו"ח הכלכלי שהוכן ע"י משרד רו"ח זיו האפט עבור הרשות השנייה, בו נחשפו נתונים מסחריים של הזכייניות

זכיינית ערוץ 2 קשת יוצאת נגד הרשות השנייה בעניין ההדלפות לתקשורת. ל"גלובס" הגיע מכתב התראה ששלח בא-כוחה של קשת, עו"ד רון גזית ממשרד גזית, רוטנברג ושות', בדבר חשיפת סודותיה המסחריים של קשת. במכתבו דורש גזית מהרשות השנייה למנות גורם חיצוני שיבצע בדיקה מקיפה ומיידית למציאת הגורמים המדליפים ולהביא ללא דיחוי למיצוי מלא חומרת הדין עם רותם גורמים.

כמו כן מבהירה קשת כי היא שומרת על זכותה לפעול כנגד הרשות, מי מעובדיה, חברי מועצת הרשות וכל גורם מטעם באופן אישי - בגין הנזקים שנגרמו לה.

במכתב מפרט גזית את הסיבות לדרישות אלה של קשת, הנובעות מהדלפת הדו"ח הכלכלי שהוכן על-ידי משרד רו"ח זיו האפט עבור הרשות השנייה, בו נחשפו נתונים מסחריים של הזכייניות. לדבריו, הדו"ח הכלכלי מכיל נתונים וסודות מסחריים של קשת בהיקף ומסוג חסר תקדים, כמו גם תחזיות כספיות של קשת לשנים הבאות.

עוד טוען גזית כי פרסום הנתונים גורם לקשת נזקים עצומים, וחשיפתם צפויה לחבל בהצלחת קשת וכן בהתקשרויות המסחריות שלה מול צדדים שלישיים, כמו גם פגיעה בהצלחתה מול מתחרותיה.

כמו כן מתייחס גזית לחומרים שדלפו מישיבת מועצת הרשות השנייה בעניין "מיקוד הרגולציה", ולדבריו - "מקרים אלה מצטרפים לשורה ארוכה של מקרים נוספים אשר בעניינם התלוננה קשת בעבר, אך לצערנו לא חל כל שינוי בהתנהלות הרשות בעניין".

עוד מציין גזית במכתב ששלח למנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, וליו"ר מועצת הרשות, נורית דאבוש, כי הפרת חובת הסודיות - החלה על עובדי הרשות, חברי המועצה וכן כל גורם ויועץ הפועל מטעם הרשות והמועצה - מהווה עבירה פלילית לפי חוק העונשין.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "אנו מתייחסים במלוא הרצינות לטענות של קשת. ככל שיש בידי קשת מידע בדבר זהות הגורם שהעביר את המידע לתקשורת, אם הוא יועבר לידינו - העניין יטופל. באופן עקרוני, הגעת חומרים המהווים בסיס לדיוני המועצה לידי התקשורת היא דבר פסול שיש לגנותו".