ערוץ 10 לא הפיק מספיק גועל וסחי

ואנשי הזכיינית קשת הפנימו סוף-סוף את מה שהזמרת מדונה הבינה לפני שנים רבות

שלושה פורמטים מושקעים בטירוף של הריאליטי, משתוללים עכשיו בטלוויזיה, אחד לכל זכיין: "הישרדות 2", "המירוץ למיליון" ו"האח הגדול VIP". לא פשוט, הראש-בראש-בראש הזה, שלוש מסחטות רייטינג שפועלות זו מול זו בו-זמנית ומנסות ללכוד את תשומת ליבו של הציבור ואת כספי המפרסמים.

משהו בכל זאת מבדל את הפורמט של קשת, בעיקר בכמות התהודה שהוא מקבל.

נראה שבכל מה שקשור ליחסי ציבור, בקשת הבינו משהו מאוד פשוט. כדי ליצור שיחה סביב משהו, צריך להיות מוכנים להתלכלך. לחטוף ביקורת, לפעמים קשה, בוטה, מעליבה. שיחה לא יכולה להיות תמיד חיובית, ולא משנה כמה טובה התוכנית. את ההבנה הזאת אולי המציאה מדונה, שמיותר להזכיר כמה רחוק היא לקחה אותה, אבל בקשת אימצו אותה בחום.

הבעיה של שני זכייני הטלוויזיה הנותרים, ובמיוחד של המתחרה הצמודה רשת, היא רצון רק ביחסי ציבור חיוביים ונקיים, שמהם לעולם לא תצא שיחה מעניינת מספיק. אלה חוקי המשחק.

נראה שבשבועיים שחלפו על קשת נאמר הכול. הם שיקרו לעיתונאים וגרמו גם לסו-קולד סלבס שלהם לשקר לה, הם ממחזרים זבל כדי להשיג רייטינג, עוד נתגעגע לרמה הגבוהה של בובליל יחסית לאיך שנראית העונה הזאת - ומה לא. אז "האח הגדול VIP" גרר כבר קיתונות של ביקורת, לצד ידיעות שסיפרו על רייטינג חסר תקדים לתוכנית ריאליטי בישראל.

וברשת? יחסי הציבור של "המירוץ למיליון" נאלצו להסתפק בקדימונים לפני תחילת התוכנית, ועכשיו, איכשהו, היא כבר ממש לא מספיק מעניינת כדי להמשיך להתעסק בה. הסיבה פשוטה: אין שם מספיק חומר שלילי. עם "האח הגדול VIP", לעומת זאת, צפויה עוד התעסקות לאורך כל שלושת השבועות שנותרו למיני-עונה הזאת, וחלק גדול ממנה, מן הסתם שלילי.

ומה לגבי ערוץ 10, ו"הישרדות"? טוב, אותם כבר מזמן הגדרנו כאנדרדוגים מאותגרים. אז גם בנושא יחסי הציבור של העונה השנייה זה כנראה כך - בעונה הראשונה במקרה הלך להם, אבל הפעם הם לא הצליחו לייצר מספיק חומר רע וגועל כדי לגרור אחריהם את התקשורת להכתרת הדן מנו והנעמה הקוסמטיקאית החדשים. באסה.