אושרה הוראת השעה לטלוויזיה המסחרית: הזכיינים יעבירו מיידית כ-35 מיליון שקל להפקות

בנוסף, כ-6.5 מיליון שקל יועברו ע"י הרשות השנייה ; אם הזכיינים אכן יקצו את הכספים - בתום השנה יופחתו להם 15% ממחוייבויותיהם בתחום התוכן, ובנוסף תעודכן תחזית ההכנסות שלהם ל-2009 תוך צמצומה ב-15%

על רקע הפגנות היוצרים נגד מועצת הרשות השנייה, מועצת הרשות אישרה הערב (א') את הוראת השעה לשוק הטלוויזיה המסחרית לשנת 2009, כפי שהובאה לאישור המועצה על-ידי מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה.

על-פי ההוראה, כ-35 מיליון שקל יועברו ליצירה על-ידי הזכיינים באופן מיידי, ובנוסף כ-6.5 מיליון שקל יוקצו על-ידי הרשות השנייה. מנגד, כ-15% ממחוייבויות הזכיינים לסוגה עלית יוקפאו בשנה זו, כך שאם הזכיינים אכן יקצו את הכספים - בתום השנה יופחתו להם 15% ממחוייבויותיהם בתחום התוכן. בנוסף, תעודכן תחזית ההכנסות של הזכייניות לשנת 2009 תוך צמצומה ב-15% והקפאה של עוד 15% למחוייבות בתחום הסוגה העילית עד תום 2009.

על-פי הוראת השעה, כבר במהלך החודש הקרוב תקצה קשת, כמו גם רשת, כ-13 מיליון שקל לתעשיית ההפקות. ערוץ 10 יקצה סכום של כ-8.5 מיליון שקל. בנוסף, הרשות השנייה תוציא כ-5 מיליון שקל של הפקות הרשות לעבודה, כאשר כל הפקות הרשות יושקעו בפריפריה מגזרית וגיאוגרפית.

כפי שפורסם ב"גלובס", לפני כחודש וחצי חילטה הרשות השנייה סכום של כ-1.6 מיליון שקל מידי זכייניות ערוץ 2 - כ-800 אלף שקל מקשת וסכום דומה מרשת. כספים אלה יחזרו גם הם לשוק באמצעות תמיכה בהפקות של שתי הזכייניות שהוקפאו ונמצאות על המדף.

אולם כאמור, הוראת השעה כוללת גם הטבה משמעותית לזכייניות ערוצים 2 ו-10. למעשה, על-פי ההוראה יוקפאו כ-15% מהמחוייבויות הכספיות שלהן על סוגה עלית. מדובר בהקפאה ולא בביטול מלא, שכן רק בתום השנה תבחן הרשות השנייה אם אכן הכספים כפי שנקבעו היום הוזרמו על-ידי כל אחת מהזכייניות לתעשייה.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "המועצה אישרה את הוראת השעה לשנת 2009, שעיקריה הזרמת כ-35 מיליון שקל עבור פרויקטים חדשים מעבר לתוכנית העבודה של 2009 להפקות חיצוניות (ליוצרים עצמאיים), כנגד עדכון ההכנסות לשנת 2009 וצמצומה ב-15% והקפאה של עוד 15% למחוייבות בתחום הסוגה העילית עד תום 2009. עוד הוחלט לאשר את תוכנית ההפקות בהיקף של 5 מיליון שקל אשר יוזרמו לשטח בהקדם, בעיקר מתחום הפריפריה".