קניון רמת-אביב מנהל מגעים להשכרת שטחים לרשתות האופנה H&M ו-GAP

לפי הערכות תצטרך הנהלת הקניון לפנות שטחים לצורך הכנסת הרשתות לתמהיל החנויות ; הכנסות הקניון הסתכמו ב-2008 ב-142 מיליון שקל

ההכנסות של קניון רמת-אביב, שבבעלות אפריקה נכסים של לב לבייב, גדלו ב-3 השנים האחרונות ב-45% במצטבר והסתכמו ב-142 מיליון שקל ב-2008. כך עולה מנתונים של חטיבת הקניונים של הקבוצה, שבראשה עומדת צביה לבייב-אלאזרוב. הפדיון הכולל לשנה בקניון זה מסתכם ב-780 מיליון שקל, כששיעור התפוסה בקניון עומד על 100%, ודמי השכירות הממוצעים, כולל עוגנים, הם 120 דולר למ"ר לחודש.

חטיבת הקניונים מחזיקה ב-4 קניונים נוספים מלבד קניון רמת-אביב - קניון סביונים (100%) ביהוד, קניון סיטי סנטר (45%) בחיפה, קניון לב תלפיות (40%) בירושלים וקניון ביג FASHION (יחד עם ביג וב.ס.ט), שצפוי להיפתח בנצרת בסוף אפריל.

בימים אלה מתנהל משא-ומתן למכירת קניון רמת-אביב וקניון סביונים לחברת מליסרון שבשליטת יולי עופר. המגעים טרם הושלמו, ועל-פי הערכות בשוק המשא-ומתן מתייחס למכירתו של קניון רמת-אביב לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל, ואילו מחירו של קניון סביונים מוערך ב-180 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי אפריקה נכסים קיבלה את אישור הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה יהוד-נווה-מונוסון להרחבת קניון סביונים ב-4,000 מ"ר. השטח המסחרי הקיים עומד היום על 6,603 מ"ר וכולל 70 חנויות. הקניון נמצא בתפוסה מלאה, והפדיון הכולל לשנה בו הוא 180 מיליון שקל.

הרחבתו של קניון סביונים תאפשר לחטיבת הקניונים להכניס בו מספר רב יותר של מותגים. רשת ZARA היתה אמורה לשכור שטח בקניון, אבל הדבר לא התאפשר מחוסר מקום. בחטיבת הקניונים אומרים כי לאחר שההרחבה תצא אל הפועל תוכל להתממש תוכניתה של ZARA לשכור בקניון. עוד אומרים בחטיבת הקניונים כי לאחר השלמת ההרחבה ניתן יהיה להציע שטחים ל-H&M ול-GAP, שמנהלות משא ומתן להיכנס לקניון רמת-אביב.

המגעים עם H&M מתייחסים לשטח של 1,500 מ"ר בקניון רמת-אביב, והמגעים עם GAP מתייחסים לשטח של 400-600 מ"ר, ולפי הערכות תצטרך הנהלת הקניון לפנות שטחים לטובת שכירויות אלה.

השפעת המיתון על חטיבת הקניונים מתבטאת בבקשות נקודתיות מצד שוכרים להנחה בדמי השכירות, כאשר המגמה של חטיבת הקניונים היא להתחשב נקודתית בשוכרים שנקלעו לקשיים בעקבות המצב הכלכלי בפריסת תשלומים או בדחייתם.

לפי נתוני חטיבת הקניונים, מאז תחילת השפעתו של המיתון נשארה תנועת הקונים כשהיתה, אולם "אנשים מחזיקים את הכסף הרבה יותר קרוב לכיס". מגמה זו פגעה בענפים כמו תכשיטים ומותגים יוקרתיים, אבל היטיבה עם ענפים כמו תכשיטים מדומים והלבשה עממית.

לגבי קניון לב תלפיות, נתוני החטיבה מראים גידול של 40% בהכנסות ב-4 השנים האחרונות במצטבר ומעבר מהפסד תפעולי לרווח בשנים האחרונות.

קניון