כנגד ארבעה בנים דיברה תורה

החכמים שהצביעו לליברמן, התמים לברק, הרשעים שלא הצביעו ואלה שהצביעו קדימה

ממשלת שיא כל השרים שהקים השבוע בנימין נתניהו, מאפשרת להשקיף על תוצאות הבחירות לכנסת הנוכחית בפרספקטיבה הראויה.

כנגד ארבעה בנים דיברה תורה ואין כמו סופשבוע של הקמת ממשלה שקודם לליל הסדר כדי לתהות על קנקנם.

חכם - כל מצביעי ישראל ביתנו שידעו שאביגדור ליברמן אינו יונת השלום וששמעון פרס אינו מודל בשבילו, אלא ההפך הגמור. נאומו של ליברמן לא הפתיע את מצביעיו. הם הצביעו בשביל שיגיד את זה.

חכם הוא גם מי שהצביע לליכוד. אשר ידע שהוא מצביע לראש הממשלה הבא של ישראל, על יתרונותיו וחסרונותיו. בלי הימורים ובלי סיכונים - הצבעה ממוקדת שאכן נשאה פרי כפי שרצו מצביעים.

עוד בחכמים, מצביעי הסיעות שהיה ברור עבור מה יצביעו - מצביעי חד"ש ידעו שהם לא מצביעים לקואליציה, מצביעי ש"ס שידעו בדיוק עבור מה הם מצביעים וסיעתם תהיה חברת קואליציה.

רשע - זה שלא הלך להצביע וניצל את יום הבחירות כיום חופש, בשביל ללכת לים. מדינת ישראל משלמת את המחיר על הבלאגן שהם עשו, היעדר שיטת בחירות, אחוז הצבעה נמוך ומדינה דמוקרטית ומתוקנת שהממשלה שלה אינה מייצגת דבר.

תם - כל מצביעי מפלגת העבודה אשר האמינו ליו"ר הסיעה שלהם. בסופו של דבר מתברר שיו"ר הסיעה סידר לעצמו כיסא והלך נגד אנשי הסיעה עצמה. הצביעו עבודה כי האמינו שתלך אחרי הערכים אבל מסתבר שערכים כיום במפלגת העבודה היא מלה גסה ותפקיד יכול לקנות כל דבר.

שאינו יודע לשאול - כל מי שהצביע לסיעת "קדימה", לא ידע לנבא מה יקרה וכעת תוהה - פני המפלגה לאן. כשם שבליל הבחירות לבני לא ידעה מה תפקידה ואם היא מרכיבה ממשלה בהיותה יו"ר הסיעה הגדולה ביותר, כך גם מצביעיה.

הנחמה היא שמי שלא ידע, הצביע בסופו של דבר לאופוזיציה לוחמת - הדבר הכי דמוקרטי שאותו השגנו בבחירות אלה.