בן-זקן ונניקשווילי רוכשים את התחנה המרכזית באילת ב-33 מיליון שקל

בעלי השליטה בחברת מנופים פיננסים רוכשים את יתרת השליטה (50%) במבנה התחנה המרכזית באילת מידי נצבא ; מתכננים להקים במקום קניון ו-400 יחידות דיור בהשקעה של 280-320 מיליון שקל

אנשי העסקים ובעלי השליטה בחברת מנופים פיננסים, ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי, רוכשים את יתרת השליטה (50%) במבנה התחנה המרכזית באילת מידי נצבא תמורת 33 מיליון שקל. בכוונת השניים להקים במקום קניון גדול ופרויקט מגורים, בהשקעה של 280-320 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

התחנה המרכזית באילת ממוקמת על שטח של 16 דונם ובנוסף לאגד, פועלים בו מספר נוסף של שוכרים. אגד הוא השוכר העיקרי במתחם המשלם שכירות של כ-800 אלף דולר בשנה. בסך-הכל מניב המרכז דמי שכירות של 900 אלף דולר בשנה.

מצבו התכנוני של המרכז מייעד אותו כמרכז תחבורה, אולם בימים אלה מגישים השניים בקשה לשינוי תב"ע ולהקמה של קניון גדול בשטח מסחרי של 30,000 מ"ר וכן כ-400 יחידות דיור. לפי התוכנית, הקניון יכלול 3 קומות מסחר, כאשר הקומה השלישית תוקדש לבתי-קפה, מסעדות ואטרקציות שונות לילדים.

בנוסף, הרעיון הוא שטרמינל הנוסעים המשמש את חברת אגד יהיה בעתיד חלק מהקניון, כדוגמת קניון רחובות. בתחנה המרכזית באילת עוברים כ-2 מיליון איש בשנה, והעובדה הזאת עתידה להעניק לקניון טראפיק גבוה.

ממשיך לרכוש מרכזי מסחר

עסקה זו היא נוספת בסדרת עסקאות שעשו השניים בתחום המסחר, אם באמצעות החברה הציבורית מנופים פיננסים ואם באופן פרטי. העסקה הבולטת ביותר היא רכישת קניון ארנה, ביוני 2007, מידי אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר, תמורת 538 מיליון שקל. מאז הרכישה, מבצעת מנופים שיפוצים רחבים בקניון בהשקעה של 50 מיליון שקל. שוויו של הקניון עומד היום על 577 מיליון שקל.

מנופים מחזיקה גם במגרשים בנהריה המיועדים לבניית קניון. לפני חודשים אחדים החלה את עבודות הפיתוח במקום, והקניון שמוקם בהשקעה של 250 מיליון שקל וצפוי לכלול 20,000 מ"ר מסחרי, צפוי להיפתח בעוד שנתיים.

ביוני האחרון חתמה מנופים גם על הסכם עקרונות לרכישת מתחם הסינמה סיטי בגלילות יחד עם מאקפל, תמורת 394 מיליון שקל. מתחם הסינמה סיטי מניב רווח תפעולי (NOI) שנתי של 32 מיליון שקל. טרם בוצע קלוסינג לעסקה.

נניקשוילי ובן-זקן מחזיקים באופן פרטי, יחד עם חיים רביבו (75%) והפניקס (25%), במרכז המסחרי הגדול ביותר בארץ, סטאר סנטר באשדוד, הכולל 52,000 מ"ר. הרווח התפעולי (NOI) השנתי מהמתחם עומד על 50 מיליון שקל בשנה. בימים אלה מתבצע תהליך הכנסת סטאר סנטר לתוך חברת מנופים פיננסים כנגד הקצאת מניות.