אפריקה מכרה החזקותיה בקבוצת גוטקס ב-166 מיליון שקל; תרשום רווח של 92 מיליון שקל

מכרה 50% מהמניות שנותרו בידיה ■ תציג בדו"חות בעקבות העסקה תזרים מזומנים של 150 מיליון שקל ■ איזי כהן: "אפריקה ישראל מצפה כי העסקאות הנוספות שעליהן חתמה בחודשים האחרונים יושלמו בשבועות הקרובים"

אפריקה ישראל דיווחה היום (ג') כי השלימה את מכירת החזקותיה בקבוצת גוטקס, על-ידי מכירת 50% ממניות הקבוצה שנותרו בידיה תמורת 166 מיליון שקל.

מתוך סכום זה שולמו כ-44 מיליון שקל כמקדמה, ו-24 מיליון שקל מתוכם לא יוחזרו גם אם לא תושלם העסקה, למעט במקרים מסוימים של הפרה מהותית על-ידי המוכרת.

אפריקה תקבל תמורה נוספת של עד 7.5 מיליון דולר, בהתאם לתוצאות העסקיות של מכירת המותגים "זארה" ו-"פול אנד בר" בישראל במהלך 4 השנים שהחלו בנובמבר 2008.

אפריקה הודיעה כי היא צפויה לרשום בדו"חותיה הכספיים בגין העסקה רווח של כ-92 מיליון שקל לפני מס, ולהציג תזרים נקי משוער של כ-150 מיליון שקל.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, מסר: "מדובר בהתקדמות חשובה ביותר לקראת השלמת העסקה, וקבלת המקדמה המיידית מעידה על רצינות הצדדים ועל מחוייבותם להשלמת העסקה. הרווח והתזרים מהעסקה יתרמו להגדלת יתרות הנזילות של הקבוצה ולהקטנת התחייבויותיה".

כהן הוסיף: "אפריקה ישראל מצפה כי העסקאות הנוספות שעליהן חתמה בחודשים האחרונים יושלמו בשבועות הקרובים, בהתאם למועדים שעליהם דיווחה עד כה".