קונה ב-3.88?

השער 3.88 שקל לדולר הוא רמת תמיכה חשובה והזדמנות רכש טכנית. האם גם פישר חושב כך?

ניתוח טכני - מט"ח לקראת פתיחת שבוע המסחר

הדולר הגיע בשבוע החולף אל אזור התמיכה 3.88 שהוא מבחינתנו אזור התמיכה האולטימטיבי. בכל הקשור לניתוח הטכני, רכש מעל 3.88 והגנה מתחת ל-3.88 זו האסטרטגיה המתבקשת (גרף). מהלך מתחת ל-3.88 ובהמשך מתחת ל-3.87 ילמד על כניסה לגל יורד משמעותי שיוכל להפגיש את הדולר עם השער 3.63, שער שקראנו עליו כיעד של בנק גדול שקנה אופציות PUT.

נכון ליום שישי-סיום המסחר, נראה לנו נראה שצריך לסמוך על התמיכה ב-3.88 ולכן אנחנו מגדירים את המגמה של הדולר כמגמת עליה. מהלך מתחת ל-3.87 יהפוך, כאמור, את המגמה. ההתנגדות לדולר היא ב-4.03. מהלך מעל 4.03 יחשב סימן שורי מאוד לדולר. ההתנגדות הבאה היא באזור ה-4.12.

תעבוד התמיכה ב-3.88? נראה שלסטנלי פישר הפתרונים אבל ישנם סיכויים טובים שלפחות לטווח הקצר הוא יקבל תמיכה משוק המט"ח העולמי. נראה שעליית האירו והליש"ט ביחס לדולר תיבלם לטווח הקצר והדולר יתחזק מול שני המטבעות האלו. כמו כן נראה שתימשך התחזקות הדולר מול היין, אולי אבף לטווח הזמן הארוך. הדברים הללו מחזקים את התמיכה לדולר-שקל אבל לא את מגמת העליה ארוכת הטווח שלו שכן נראה שלטווח הארוך הדולר ימשיך להיחלש מול האירו והליש"ט. מעניין יהיה לראות, אם אכן כך יהיה, אם תוכל להימשך מגמה הפוכה מול היין ואיפה ייכנס השקל בכל הסיפור.