10 עבודות לשלמור בשלב הגמר בפסטיבל הפרסום בקאן, בהן עבודות ל"גלובס"

(עדכון) - אדלר-חומסקי העלה לגמר 4 עבודות ■ גם שמעוני-פינקלשטיין, פרומרקט, באומן-בר ו"המזבלה" העלו פיינליסטים ■ ערן גפן סוגר חשבון בנושא החרמת הקקטוס: "המתחרים שלנו הם קריספין פורטר, בוגוסקי ופארפר"

האם משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי ישחזר את ההצלחה הגדולה שלו מפסטיבל קאן הקודם? עם תחילת פרסום התוצאות של העבודות שעלו לשלב הגמר (פיינליסטים) בתחרות הפרסום "אריה הזהב" בקאן, מתברר כי למשרד יש 10 עבודות שמתמודדות על פסלון האריה הנכסף.

המועמדיות של המשרד הן בקטגוריית דיירקט עבור שתי עבודות לשטראוס: פרוייקט "דנונה אנשים אמיתיים על אריזות דנונה", ומיתוג החברה "מדהים מה אפשר ליצור מהדברים הפשוטים" - פיבן. עבודה נוספת בקטגוריה היא עבור הוועד למלחמה באיידס, פרויקט "הספק".

בקטגוריית מדיה ישנן שתי מועמדויות לקמפיין קולגייט: "נקה את הטוקבק", עבור השימוש הטוב ביותר באינטרנט ובמוצרי צריכה מתכלים. גם העבודה ל"גלובס", דיוור אינטרנטי ל"ועידת ישראל לעסקים", אורנג' - אתר מיניסייט "חושך/אור", הוועד למלחמה באיידס - רדיו פרוייקט "הספק" ופרויקט נוסף לוועד למלחמה באיידס - גרילה פרוייקט ה"מדבקות" ביום הגאווה. בקטגוריית רדיו מועמד המשרד עם קול ישראל "הפרסום ברדיו עובד".

כזכור, לפני שנה ביצע שלמור-אבנון-עמיחי פריצת-דרך בכל הקשור למועמדויות ישראליות בקאן, כשהשיג 12 מועמדויות לעבודות שלו בשלב הגמר. יודגש כי מועמדות אינה מבטיחה זכייה, אך בענף הפרסום, בו תחרות קאן נחשבת ל"אולימפיאדה של הענף", גם עבודות המוגדרות כ"פינליסטיות" זוכות לכבוד גדול.

אולם לא רק שלמור מצליחים השנה להביא תוצאות יפות, אלא גם משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי, שמצליח בשלב זה להעלות 4 עבודות לשלב הגמר: העבודה לפולקסוואגן של צ'מפיון מוטורס, מהלך "ישראל עוצרת" של עמותת אור ירוק באמצעות החברה הבת Gray Content (מועמד בשתי קטגוריות) וקמפיין לבזק בינלאומי.

משרדים נוספים שעולים לשלב הגמר הם באומן-בר-ריבנאי, שעולה עם מועמדות אחת למותג הקומקומים טפל בקטגוריית הרדיו, ושמעוני-פינקלשטיין, שמועמד עם עבודה שעשה ל"ירוקים" בנושא השוניות באילת - גם בתחום המדיה. משרד הפרסום "המזבלה", שמתמחה בפרסום גרילה, עלה לגמר בזכות קמפיין לקידום הבושם של כריסטינה אגילרה.

בתחום קידום המכירות עלתה לגמר חברת פרומרקט בזכות המהלך שלה לקוקה-קולה וילג'.

גדעון עמיחי, שותף בשלמור-אבנון-עמיחי ומי שמזוהה יותר מכל עם הקריאייטיב של המשרד, אומר היום (ב') בתגובה: "אני שמח שהעולם יודע להעריך את החדשנות ואת פריצת הדרך של העבודות שלנו. זהו יום מאושר שמסכם שנה נפלאה".

רמי שלמור מוסיף כי "היופי שבבחירה של השופטים זה שהם שבחרו בעבודות של לקוחות מסחריים מהמובילים בעולם, ואין ספק שזה מאוד מרגש לנחות בקאן".

בשנה שעברה היו חלק ניכר מהזכיות עבור קמפיין "החטופים" שיצרה חברת האינטראקטיב של שלמור. השנה הוגשו העבודות במשותף, וערן גפן, מנכ"ל החברה, הוא גם היחיד שלא רק מתבטא על המועמדויות בתחרות, אלא גם על העובדה שהמשרד בחר השנה שלא להשתתף בתחרות הפרסום הישראלית "קקטוס הזהב", במהלך שעורר בזמנו הרבה ביקורת בתעשייה. "אני שמח שלא השתתפנו בקקטוס", אומר גפן, "והתמקדנו בזירה העולמית. באינטרנט אין גבולות, והמתחרים שלנו הם קריספין פורטר, בוגוסקי ופארפר".

אורי עיני, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי&ורשבסקי, אמר: "אנחנו מתגעגעים לתחושת הזכייה בקאן ומחזיקים אצבעות".

יוני סער, מבעלי פרומרקט, מסר: "אנחנו גאים להגיע לשורט ליסט, ועוד במיוחד בפרויקט שלפי מדד המותגים של 'גלובס' לא רק שהיה קריאייטיבי - אלא גם שינה מהותית את תפיסת המותג בקרב צעירים בישראל".

קובי ברקי, סמנכ"ל הקריאייטיב בשמעוני-פינקלשטיין, מסר כי "מדיה חדשה וניצולה הוא ה'אני מאמין' שלנו, ואנחנו שמחים על ההכרה בכך".

גרף