חוד החנית

אוסף האסוציאציות, המחשבות והרגשות שעולים עם איזכור השם "אוניברסיטת ת"א"

עמוס שפירא הוא מנכ"ל סלקום

אחת ההגדרות של המושג מותג היא אוסף התחושות, האסוציאציות, המחשבות והרגשות שעולים עם העלאת שמו. מותג הוא דבר שהחיבור אליו הוא תמיד יותר מאשר המוצר הגנרי לבדו. עבורי אוניברסיטה בכלל, ואוניברסיטת תל אביב בפרט כמוסד מחנך וחוקר, היא "מותג".

אוניברסיטה היא קצה פירמידת החינוך, והיא גם הבסיס והתשתית ליכולת להשפיע על הדורות הבאים, על מרקם החברה, הכלכלה ואיכות החיים. אוניברסיטת תל אביב מהווה עבורי את העבר, ההווה והעתיד שלנו בישראל. מהחפירות הארכיאולוגיות של תל מגידו, דרך הדיון האקדמי העכשווי בעצמאות בית המשפט העליון ועד המחקר הננו-טכנולוגי לפיתוח של עין מלאכותית.

היא ניחוח הספרים בספרייה, עם ריח המעבדה לכימיה והחימר של החוג לאמנות. היא עולם של צלילים; שריקת מנהרת הרוח בפקולטה להנדסה, צחוק הסטודנטים על הדשא ונגינת התזמורת הבינלאומית של בית הספר למוזיקה.

היא מגוון ערב של שפות; העברית בחוג לבלשנות, היפנית בחוג למזרח-אסיה, הערבית בחוג למזרח-תיכון והספרדית בכנס של המכון הלטיני אמריקני.

היא התחושה המשכרת של ניצחון, כשפריצת דרך מושגת בטיפול במחלת האלצהיימר, כשטכנולוגיית דחיסת נתונים חדשה מתבססת וכשעוד סרט של סטודנטים מהחוג לקולנוע זוכה בפרס בינלאומי.

היא מקסם התמונות של מעבדת הגרפיקה הממוחשבת, של צבעי הקרנבל ביום הסטודנט ושל האור הדולק באישון הלילה במעבדות לאסטרופיסיקה.

הערכים הייחודיים של המותג אוניברסיטת תל אביב בולטים עוד יותר על רקע המשבר שאנחנו חווים היום בתחום החינוך בישראל, שכן כל הפסיפס הזה קיים כדי שיהיה לילדים שלנו, ולאלה שאחריהם, עתיד טוב ובטוח יותר בארץ הקטנה הזאת במזרח-התיכון. *