איטליה: עצרנו עסקה למכירת יאכטות שיועדו כנראה לשליט צפון-קוריאה

באחרונה פורסם שג'ונג-איל חולה מאוד, אך הוא גם ידוע בחיבתו לחיי מותרות ■ לפי דיווחים של אזרחים צפון-קוריאנים שברחו מהמדינה, הוא מחזיק בבתי נופש על גדות אגמים ובמעונות קיץ רבים במדינה

שלטונות איטליה מנעו עסקה למכירת שתי יאכטות לצפון-קוריאה, בעקבות חשד שהן נועדו לשליט החולה של המדינה, קים ג'ונג-איל, תוך הפרת העיצומים הבינלאומיים נגד המדינה.

ל"פייננשל טיימס" נודע כי חוזה למכירת היאכטות, בשווי 12.5 מיליון דולר, בוטל החודש בעקבות חקירה של המשרד הממשלתי לפיתוח כלכלי ושל גוארדיה די פיננציה, המשטרה נגד הונאות באיטליה. המשרד לפיתוח כלכלי מסר שלשום (ד'), כי "בהתחשב במוצרים שמעורבים בעסקה ובמצבה הכלכלי של המדינה הזו (צפון-קוריאה), אנו חושדים שהיאכטות נועדו למנהיג (קים ג'ונג-איל), למרות שאין לנו ראיות לכך".

באחרונה פורסם שג'ונג-איל חולה מאוד, אך הוא גם ידוע בחיבתו לחיי מותרות. לפי דיווחים של אזרחים צפון-קוריאנים שברחו מהמדינה, הוא מחזיק בבתי נופש על גדות אגמים ובמעונות קיץ רבים במדינה. אנשי עסקים זרים מדווחים שהוא נוהג לקיים קבלות פנים מפוארות על סיפונן של יאכטות.

לפי אזימוט, ההזמנה ליאכטות, באורך 30 ו-35 מטר, התקבלה בפברואר "באמצעות קשרים מסחריים רגילים" מחברה אוסטרית. המשטרה האיטלקית החלה לחשוד כאשר האחריות על ההזמנה הועברה לחברה סינית. התקשורת הצפון-קוריאנית דיווחה באפריל כי פרשת היאכטות באיטליה, כולל הקפאת המקדמה לבנייתן, תעלה בדיונים שיקיים גיסו של השליט, צ'נג-סונג-טק, בביקורו באירופה. לא ידוע אם הביקור אכן התקיים.