המיתון מורגש בשופרסל: קיפאון במכירות; הרווח התפעולי צנח

המכירות בחנויות זהות ירדו ב-2.1% ■ בשורה התחתונה רשמה החברה ירידה של 5% ברווח הנקי ברבעון ל-96 מיליון שקל ■ שופרסל: "נמשכת מגמת ההאטה בפעילות הכלכלית והתחרות המוגברת בתחום קמעונאות המזון"

המיתון במשק הישראלי מורגש היטב בדו"חותיה הכספיים של שופרסל , קמעונאית המזון הגדולה בישראל. ההכנסות קפאו והסתכמו ב-2.87 מיליארד שקל, והמכירות בחנויות זהות (הקיימות למעלה משנה) ירדו ב-2.1%.

התחרות הקשה בענף והצורך במבצעי מכירות אגרסיביים הביאו לשחיקה בשיעור הרווח הגולמי ברשת, שירד מ-26.8% ל-25.8%. שופרסל רושמת גם שחיקה בשיעור הרווח התפעולי, שירד משמעותית ועמד על 4.8% בלבד - לעומת 5.7% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי נשחק ב-16.4% וירד מ-159 מיליון שקל ל-133 מיליון שקל בלבד.

בשורה התחתונה, שופרסל חותמת את הרבעון עם ירידה של 5% ברווח הנקי ל-96 מיליון שקל, לעומת 101 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 150 מיליון שקל.

"ברבעון השני של 2009 נמשכה מגמת ההאטה בפעילות הכלכלית והתחרות המוגברת בתחום קמעונאות המזון", מוסרת החברה בדו"חותיה. "מכירות חג הפסח קיבלו ביטוי משמעותי יותר ברבעון המקביל אשתקד ביחס לרבעון הנוכחי, בשל עיתוי החג".

במקביל לדו"חות, חברת הדירוג S&P מעלות מעניקה דירוג "AA" לסדרת אג"ח חדשה (ג') שתנפיק שופרסל, בהיקף של עד 500 מיליון שקל. תחזית הדירוג הינה יציבה. הנפקת האג"ח של שופרסל נועדה למיחזור חוב של כ-180 מיליון שקל ולהשקעות חדשות בכ-300 מיליון שקל. לא צפויה בטווח הקצר-בינוני עלייה בדירוג או שינוי תחזית הדירוג לחיובית.