כלל ביטוח שוקלת להצטרף להתמודדות לרכישת פרטנר

עשויה להצטרף לאחד הגופים המממנים או להחזיק עד 5% באחת הקבוצות ■ בקרב הקבוצות המתמודדות שורר אי-נחת סביב מחיר המניה הגבוה של פרטנר, שנע סביב 18 דולר

חברת כלל ביטוח שוקלת להצטרף למירוץ לרכישת פרטנר באמצעות כספי העמיתים. זאת אף שתקופה ארוכה ישבה החברה על הגדר ונמנעה מלקבל החלטה בעניין, אחרי שקיבלה פניות מגופים רבים להשתתף בעסקה כגוף מממן או כחלק מקבוצה.

נדגיש כי בשל המגבלות הרגולטוריות שיש לחברה עקב היותה חלק מקבוצת אי.די.בי המחזיקה בסלקום, אם תחליט כלל ביטוח לקחת חלק בעסקה - היא לא תוכל להחזיק יותר מאשר 5% בפרטנר, וזו לא תהיה עסקה מהותית עבורה.

אם תחליט להצטרף לאחת מקבוצות הרכישה, תצטרף כלל ביטוח לכמה גופים מוסדיים נוספים הכוללים את קרן מבטחים (קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר) ומגדל , שביחד עם לאומי פרטנרס ילוו את אחת מקבוצות הרכישה.

מחיר לא ריאלי

בתוך כך, בקרב הקבוצות המתמודדות שורר אי-נחת סביב מחיר המניה הגבוה של פרטנר, שנע סביב 18 דולר. להערכת רבים, הסיכוי שהחברה תימכר לפי שווי כה גבוה הוא נמוך מאוד. במקרה הפוך, בו ההצעות יהיו נמוכות ממחיר המניה - קיימת שאלה מה תחליט האצ'יסון לעשות, כיוון שהדבר עשוי לעורר קושי בקרב המשקיעים שלה.

חלק מהקבוצות המתמודדות הבהירו כבר כי המחיר שבו נמצאת המניה של פרטנר אינו ריאלי, וכי הסיכוי שיגישו הצעות המשקפות את מחיר המניה הוא אפסי.

הקבוצות המתמודדות על רכישת פרטנר הן שאול אלוביץ, אילן בן-דב, קרן פימי, קרן פרמירה וקבוצת קרנות שמנסה לוני הרציקוביץ לגבש ואשר עשויה להצטרף לאחת הקבוצות הישראליות. הקרנות הזרות שבעבר הביעו עניין בעסקה - כמו רוהן, פרובידנס וסרברוס - ככל הנראה לא ייקחו חלק בעסקה.

הקושי הוא ביכולת לתמחר את הסיכונים הרגולטוריים שיש על השוק הסלולרי בעסקה. מדובר בסיכונים לא מעטים עבור המשקיעים, כיוון שהרגולציה בישראל שמה דגש חזק מאוד על השוק הסלולרי השנה, ונעשים מאמצים כבדים להגדיל את התחרות בשוק בכל דרך אפשרית, משום שלדעת רבים מדובר בשוק שהתחרות בו לא מתעצמת לאורך זמן.

בנוסף, נשקפים איומים נוספים על השוק מכיוון הפחתת דמי הקישוריות, שיחות VoIP על גבי הסלולר, שמאיימות להפחית הכנסות של החברות, וכמובן הכנסת שחקנים חדשים בצורות שונות.

מכלל ביטוח נמסר: "כלל ביטוח לא מגיבה ומתייחסת לעסקאות שהיא עושה ו/או שוקלת לעשות".