פיצוי של 108 אלף שקל לעובדת שפוטרה במהלך טיפולי פוריות

את הפיצוי תשלם חברת אמברוזיה סופהרב, יבואנית המותג "סולגאר" לתוספי מזון ■ מדובר בקנס חסר תקדים בעבירה מסוג זה, שהוטל במסגרת פשרה בין החברה לבין נציבות שיוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת

מרבית המעסיקים והעובדים מודעים לחוק שקובע כי אסור לפטר עובדת בהיריון אלא אם ניתן לכך אישור מפורש ממשרד התמ"ת, אולם לא כולם מודעים לכך שהחוק חל גם על עובדת שעוברת טיפולי פוריות.

היום (ד') נודע כי חברת אמברוזיה סופהרב, יבואנית המותג "סולגאר" לתוספי מזון, נאלצה לשלם 108 אלף שקל לעובדת בכירה לשעבר שפוטרה בזמן טיפולי פוריות.

מדובר בקנס חסר תקדים בעבירה מסוג זה, שהוטל במסגרת הסכם פשרה בין החברה לבין נציבות שיוויון הזדמנויות בעבודה הכפופה למשרד התמ"ת.

התביעה הוגשה בתחילת השנה על-ידי נציבות שיוויון הזדמנויות במחוז תל-אביב והמרכז, בראשות עו"ד שרון אברהם-ויס.

על-פי הנציבות, לאחר שהעובדת הבכירה הודיעה כי היא עוברת טיפולי פוריות - החל מנכ"ל החברה בסדרת צעדים להצרת צעדיה: כרסום במעמדה, פגיעה בשכרה, נטילת רכב חברה שעמד לרשותה, נטילת הגישה למערכות המחשוב בחברה ולדואר האלקטרוני, וכן האזנה לקו הטלפון של העובדת.

על-פי כתב התביעה, מנהלי החברה הודיעו ללקוחות כי העובדת כבר אינה עובדת בחברה. בנוסף, מנהלי החברה חייבו את העובדת לצאת לחופשה כפויה ארוכה, והפנו אליה אמירות בוטות לפיהן "עליה לראות עצמה מפוטרת".

עו"ד קניג-יאיר, הנציבה הארצית, אמרה היום: "מנהלי החברה פגעו בעיקרון השיוויון, בזכות היסוד של העובדת לכבוד ובזכויותיה המעוגנות בחוק. ראוי לבחון כל עובד ועובדת מבלי להפעיל שיקולים זרים".

סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד, האחראית על הנציבות, הוסיפה: "ההסכם מוכיח את חשיבותה הרבה של הנציבות ביחסים בין עובד למעביד. אני מקווה כי הוא יעודד עובדים נוספים אשר חוו אפליה על רקע מגדר, גזע ולאום לא לחשוש ולפנות אל הנציבות".

יצויין כי אחד מחוקי העבודה החדשים, שגיבשה ההסתדרות במסגרת עסקת החבילה במשק, קובע כי תקופת ההתיישנות בגין עבירות הקשורות לחוק שיוויון הזדמנויות בעבודה תוארך משנה אחת ל-3 שנים.