שמע כפי יכולתך

פלאפון השקיעה יותר מ-8 מיליון שקל בפסטיבל "נון סטופ MUSIX" שייפתח מחר, בכיכובה של ליידי גאגא ובמיזם הסלולר "MUSIX" ■ גיא באומן, סמנכ"ל התוכן והמוצרים של פלאפון שעומד מאחורי המיזם: "המטרה היא לומר - אנחנו כאן"

התחרות הגוברת בין חברות הסלולר, בעיקר בכל הקשור לשיתופי פעולה עם שוק המוזיקה המקומי והעולמי, הובילה את הנהלת חברת פלאפון להשקיע סכום המוערך ביותר מ-4 מיליון שקל בהפקת פסטיבל "נון סטופ MUSIX" שייפתח מחר (ה-19 בחודש) במתחם גני התערוכה בת"א ויימשך יומיים.

רשימת האמנים כוללת שמות מקומיים כמו אביב גפן, מופע הארנבות של ד"ר קספר, סינרגיה, שב"ק ס', היהודים, מרסדס בנד והתקווה שש ואושיות בינלאומיות שהבולטת בהן היא כוכבת הפופ הלוהטת ליידי גאגא. כמו כן יופיעו הלהקות "קייזר צ'יפס" ו"סימפל פלאן" ואמן הדאנס האלקטרוני לוצ'יאנו.

"המטרה היא לומר 'אנחנו כאן'", מסביר גיא באומן, סמנכ"ל התוכן והמוצרים של חברת פלאפון העומד מאחורי מיזם MUSIX שהושק לפני כחודש ומהווה עילה רשמית להפקת האירוע. "יותר מפסטיבל מוזיקה נטו, יש כאן הצהרה לגבי שיתוף הפעולה של החברה עם שוק המוזיקה המקומי והעולמי, והכוונה שלנו להעמיק ולהרחיב שיתוף פעולה זה בעתיד.

נכון, היינו יכולים להסתפק בקמפיין שיווק סטנדרטי ולא להיכנס לכל העלויות והטרחה הקשורות בהפקת אירוע 'פיזי' הכרוך בייבוא אמנים מובילים לארץ, אבל אנחנו מתייחסים לשידוך עם עולם המוזיקה במלוא הרצינות ורצינו אירוע שישקף את היחס הזה".

מיזם MUSIX מבוסס, בפשטות, על הרעיון של "אכול כפי יכולתך" בעלות קבועה רק בקבצי שמע דיגיטליים. תמורת 19.90 שקל בחודש יכול המנוי להוריד למכשיר הסלולרי שלו (בתנאי שהוא תומך בתוכנה כמובן) אלפי שירים ללא הגבלה של אמנים מהארץ ומחו"ל. מאגר המיזם הושק עם רבע מיליון שירים והוא עדיין בבנייה.

לטענת גיא באומן, התגובות הראשונות מעידות על סיפור הצלחה בהתהוות. "המספרים מורים על כ-15 אלף שירים המורדים מדי יום", הוא אומר, "אבל ההצלחה האמיתית של MUSIX בעיניי היא שבירת המוסכמות המקובלות שנוצרו בעקבות שיתופי פעולה קודמים בין חברות סלולריות ושוק המוזיקה".

*תן דוגמאות.

"אם היה מקובל בעבר שבעיקר בני נוער שומעים מוזיקה במכשיר הנייד, לקוחות MUSIX הם בני כל הגילאים. אני מייחס את זה לקלות התפעול של השירות, כמו העובדה שאפשר להוריד שירים לתוכנה בעזרת אתר MUSIX במחשב הביתי ואז הרשימה מתעדכנת אוטומטית במכשיר, או להיפך, בלי צורך לחבר כבלים או כל פעולה הנתפסת כ'מסובכת' טכנית.

"אם היה מקובל שהמוזיקה הים-תיכונית שולטת בשוק ההורדות לסלולרי, ברשימת עשרת האמנים המבוקשים של MUSIX יש רק שלושה ים-תיכוניים אבל היא כן כוללת את הפינק-פלויד. עבורנו זו הוכחה שהמיזם השיג אחת ממטרותיו הבולטות: יצירת איזון בין סגנונות מוזיקליים שונים והגעה לקהל יעד רחב".

*המאגר של MUSIX עדיין חסר אמנים מובילים רבים כמו מייקל ג'קסון, סטינג, יו.2, סטיבי וונדר, אלטון ג'ון, מירי מסיקה, הדג נחש, טיפקס ועוד. אפילו את האלבום של ליידי גאגא, כוכבת פסטיבל "נון סטופ MUSIX", אי אפשר עדיין להוריד.

"אני לא רוצה להתחייב על לוחות זמנים סופיים, אבל אנחנו בקשר שוטף עם נציגי חברות מוזיקה בארץ ובעולם ופועלים כל הזמן להרחבת זכויות היוצרים שלנו כדי להשלים את המאגר. חלק מהאמנים יועלו בתוך שבועות, אחרים בתוך כמה חודשים, אבל זה יקרה. יש לנו תוכניות עבודה ל-MUSIX לשנתיים לפחות, ומה שעשינו בשבועות האחרונים היה רק יריית פתיחה. יש עוד הרבה שדרוגים לפנינו".