פשרה בין בן-דב לבר רפאלי: יתרום 40 אלף שקל לחולי סרטן

התרומה תועבר ע"י פורטל תפוז שבשליטת סאני של בן-דב ■ רפאלי תבעה את תפוז בטענה כי השתמש בשמה באופן גס ומזלזל במסגרת מודעה של סמסונג, בה הוצגו דמויות המטילות את מימיהן יחד עם שמה של רפאלי

פורטל האינטרנט תפוז, שבשליטת חברת סאני של אילן בן-דב, יתרום סכום של 40 אלף שקל לסילוק התביעה בסך 350 אלף שקל שהגישה נגדו הדוגמנית בר רפאלי לפני כשנתיים - כך נקבע בהסכם פשרה בין הצדדים, שקיבל תוקף של פסק דין בבית משפט השלום בתל-אביב.

בהסכם הפשרה נקבע, כמקובל, כי הסכום משולם "לצורכי מצווה", "לפנים משורת הדין" ומבלי להודות באחריות ובטענותיה של רפאלי. לבקשתה של רפאלי, 40 אלף השקלים ייתרמו לעמותת "זכרון מנחם" הירושלמית, המסייעת לילדים חולי סרטן ומשפחותיהם.

כזכור, רפאלי תבעה את תפוז בטענה כי השתמש בשמה באופן גס ומזלזל כדי לקדם את עצמו. באמצעות עו"ד יוסי מילר טענה כי פורטל תפוז פרסם ב"גלובס" מודעה של חברת סמסונג (שסאני מייבאת את מוצריה לארץ), בה נכללות דמויות המטילות את מימיהן, יחד עם שמה של רפאלי.

אם לא די בכך שהשימוש בשמה נעשה שלא בהסכמתה ובידיעתה ותוך פגיעה בזכות הקניין שלה, נטען בתביעה, הרי שהמודעה היתה "בוטה ובעלת תוכן ומסר פוגעני, גס ומזלזל, שרפאלי אינה משתתפת בפרסומות מסוג זה".

סמסונג ותפוז הן בבעלות חברת סאני אלקטרוניקה, שבשליטת אילן בן-דב, בעל השליטה החדש בפרטנר. בעבר דגמנה רפאלי בקמפיין טלוויזיוני לטלפונים סלולריים של סמסונג, שבמארס השנה הוליד אף הוא תביעה של רפאלי. רפאלי תבעה 4.4 מיליון שקל מסאני, בטענה כי השתמשה בדמותה ובצילומיה שלא למטרת החוזה שנחתם ביניהם, כמו למשל הקרנתו בבתי-קולנוע ושידור צילומי הסרטון באינטרנט. סאני הכחישה כי הפרה את ההסכם, וטענה כי דווקא רפאלי הפרה אותו והתנהגה כאילו "הכל מגיע לי ולא לכם".

בהסכם הפשרה בתביעת תפוז מובהר כי הוא אינו פוגע בזכויותיה של רפאלי בתביעה נגד סאני. (ת.א. 39090/07).