מבני הטמפלרים בת"א נמכרו לאדלר-חומסקי ורוגובין ב-90 מיליון שקל

מחיר המינימום עמד על 32 מיליון שקל ■ היזמים ישקיעו עוד כ-50 מיליון שקל בשימור המבנים ■ בעוד כשבועיים יתפרסמו תוצאות המכרז למגדלי המגורים

ועדת המכרזים של מינהל מקרקעי ישראל הודיעה תוצאות המכרז לשיווק המבנים הטמפלרים במתחם גני שרונה בדרום הקריה בתל-אביב. הזוכים במתחם המערבי הם הפרסומאים ראובן אדלר ואייל חומסקי ובמתחם המזרחי קבוצתם של חברת רוגובין יחד עם משפחת אירני, הבעלים של רשת האופנה פקטורי 54, שעצם התמודדותה נחשף ב"גלובס".

המחיר הכולל שישלמו הזוכים עומד על 90.1 מיליון שקל, כאשר מחיר המינימום לשני המתחמים עמד על 32.88 מיליון שקל בלבד. היזמים לא נדרשים לשלם הוצאות פיתוח או היטלי פיתוח למינהל ולעיריית תל-אביב.

המינהל שיווק במכרז 27 מבנים טמפלרים שישבו במושבה שרונה. במתחם המערבי, שכולל 15 מבנים ושהוצע במחיר מינימום של 13.804 מיליון שקל, זכתה קבוצה המורכבת מאדלר חומסקי תקשורת שיווקית בע"מ, קרן מידאס השקעות שבשליטת משפחת שטיינמן ויורם יוסיפוף, חברת אמאר יועצים וחברת טל בן-רון. מחיר הזכייה הוא 45.1 מיליון שקל.

במתחם המזרחי, שכולל 12 מבנים ושהוצע במחיר מינימום של 19.06 מיליון שקל, זכתה חברת רוגובין יחד עם חברת אברהם אירני חברה להשקעות. אלה הציעו מחיר של 45 מיליון שקל. לקבוצת המבנים המערבית הוגשו שמונה הצעות וכך גם לקבוצת המבנים המזרחית.

המבנים מיועדים להקמת מסעדות, בתי קפה, מבני ציבור, חנויות מוזיקה, סדנאות לאומנות, גלריות, פעילות לילדים ולקשישים, חנויות לספרים ומזכרות. התוכנית משלבת בתוכה גם שימור של המבנים. לפי ההערכות, עלות שימור המבנים תהיה כ-50-55 מיליון שקל.

בעוד כשבועיים יתפרסמו תוצאות המכרז לשלושה מגדלי מגורים במתחם. באירוע השיווק של מכרז המבנים הטמפלרים, שנערך בחודש יולי האחרון, הופיעו מתעניינים כמו אלרוב ישראל של אלפרד אקירוב, ב.ס.ר הנדסה של נחשון קיויתי, נציגים של קרן פייר, מנרב שבשליטת אברהם קוזניצקי, רמי לוי וחברת גמלא מילניום.