פתרון יצירתי - אפרידר ממירה חוב של אלבר ב -20 מ' ש' למניות

שבוע לאחר הכשלון של הנפקת האג"ח אלי אלעזרא מוצא דרך נוספת לשיפור קופת המזומנים של חברת הליסינג; סך ההתחייבויות של אלבר כ-2 מיליארד שקל

שבוע לאחר הנפקת האג"ח הכושלת של אלבר, בה נאלצו החתמים או גורמים הקשורים להם לקנות את מרבית הסחורה - מציע אלי אלעזרא פתרון יצירתי לשיפור קופת המזומנים של חברת הליסינג: חברת אפרידר מקבוצת אלעזרא מוותרת לחברת הבת שלה אלבר על חוב של כ-19.6 מיליון שקל וממירה אותו למניות.

מאלבר נמסר בתגובה כי "זאת היתה הנפקה מוצלחת ביום של התמוטטות שוק. היו עודף ביקושים בשלב המוסדי, ומתוך זה רק 4.2 מיליון שקל (6% מההנפקה) נרכשו על ידי החתמים. אלבר רשמה ברבעון השני של השנה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בהיקף של 172 מיליון שקל".

על המהלך החליט אלעזרא בין השאר כיוון שההלוואה נחותה להלוואות ממחזיקי האג"ח ואין באפשרותו לפדות אותה עד לשנת 2018. ההלוואה ניתנה לחברה עוד בשנת 2003 ואלבר מבקשת כעת לרשום אותה בדוחות כהון ולא כהלוואת בעלים.

היקף ההתחייבויות של אלבר כ-2 מיליארד שקל (מתוך זה 677 מיליון שקל למחזיקי האג"ח) ובקופת המזומנים 45.2 מיליון שקל בלבד. ההכנסות ירדו במחצית השנה ב-5.5% ל-629.3 מיליון שקל, ובשל צמיחה בעלויות ניהול ציי הרכב של אלבר הרווח הנקי ירד ב- 74% ל-4.1 מיליון שקל בלבד.

ההלוואה שתומר למניות נחותה ביחס לחובותיה כלפי הבנקים וכלפי מחזיקי האג"ח שלה ומועד הפירעון שלה הוא ב-2018. אולם בשל העובדה שחברת הליסינג מחדשת הלוואות להרחבת ושיפור צי הרכבים שלה, כל עוד היא ממשיכה בפעילותה השוטפת, מועד פירעון הלוואה זו יידחה. לכן בפועל עד שלא תחדל מפעילותה השוטפת לא תקבל אפרידר חזרה את הכסף.

בשנת 2006 אלבר העניקה לאפרידר הלוואה של כ-11 מיליון שקל ובמקביל אפרידר העניקה לאלבר הלוואה בהיקף של כ-30 מיליון שקל. לאלבר נותרה ההתחייבות הנוכחית כלפי אפרידר, שכאמור, כעת תימחק. עוד טרם המרת החוב אפרידר מחזיקה ב-100% ממניותיה של אלבר, וכך יהיה המצב גם לאחר המרת החוב, כך שניתן לראות זאת כויתור על חוב.