לרדת בגדול: מה מציעות תוכניות ההרזיה השונות וכמה הן עולות?

שפע תוכניות הרזיה מוצעות למי שמבקש לרדת במשקל ומתקשה לעשות זאת לבד: אימונים, תמיכה קבוצתית, התייעצות עם דיאטנית, בניית תפריט אישי ושקילות מסודרות - במחירים שבין 2,000 ועד 10,000 שקל

ספורטן

התוכנית מתבצעת בשיתוף עם אור-לי הופמן בר מהתוכנית "לרדת בגדול", ופתוחה גם למי שאינם מנויים.

* משך התוכנית: 8 שבועות, 3 פעמים בשבוע, 3 שעות כל מפגש.

* מה בתוכנית? הפעילות מתבססת על פעילות באוויר הפתוח (Outdoor Activity). בנוסף, מתקיימת פעילויות מגוונות: בחדר הכושר, הליכה בחוץ, ריצה, שחייה בבריכה, פעילות סטודיו בחוץ, משקולות, כדורים, סטפרים, שיעורי פילאטיס ועבודה בזוגות.

התוכנית כוללת התאמת תפריט אישי על-ידי תזונאית קלינית. בתחילתה מתקיימת פגישה אישית, שקילה והתאמה. בכל שבוע יש שקילה אישית (לא בנוכחות הקבוצה), "תיקון" לתפריט והתאמות.

* תכנים נוספים: הרצאות לגבי הרגלי אכילה, דיאטה בתקופת החגים או בתקופת הקיץ. בנוסף, ניתנת ערכה עם אינפורמציה בכל תחומי הכושר והתזונה. פעמיים במהלך התוכנית מתקיימת פעילות עם בני המשפחות. בסוף התוכנית יש תחרות "ליורד/ת בגדול" והמשתתפים מקבלים מתנה.

* מחיר: 2,560 שקל למנויים; 3,200 ללא מנויים (כולל מנוי לספורטן למשך התוכנית).

דרך הכושר

תוכנית ההרזיה של יאיר קרני, ששמה "דרך הכושר רחובות בע"מ", מונחית על-ידי קרני - תזונאי ומאמן, בעל תואר ראשון בתזונה ותואר שני במדעי הרפואה. התוכנית קושרת את התזונה הנכונה והפעילות הגופנית עם הבריאות, במטרה להביא כל משתתף לשיפור הרכב גופו ומשקלו, מצבו הבריאותי וכושרו הגופני, ולשמר את המצב הטוב לאורך שנים רבות. בתוכנית יש התאמת תוכניות אישיות ייחודיות ופתרונות לא תרופתיים לחולי סוכרת, יתר לחץ-דם, ולרמות גבוהות של כולסטרול ושומנים בדם, מה שמאפשר גם לאנשים הסובלים מבעיות רפואיות להשתתף.

* משך התוכנית: חצי שנה, כאשר משתתף מסיים את השלב הראשון, הוא מצטרף לתוכנית ההמשך שאיננה מוגבלת בזמן. המשתתפים יכולים להגיע לתוכנית בין פעם בשבוע ל-6 פעמים.

* מה בתוכנית? הליכה, ריצה, ספינינג, קיקבוקס, אירובי דאנס, אירובי מדרגה, כשלאורך הפעילות מקפידים על עבודה עם מדי דופק, לפי דופק מטרה. בנוסף יש תכנים כגון מתיחות, פילאטיס, טניס שולחן וכו'.

התוכנית מתקיימת במועדון ספיבק ברמת-גן, כך שיש גישה נוחה לשבילים שעל גדת הירקון ולגני יהושע.

* תכנים נוספים: הרצאות מפי קרני על תזונה נכונה, פעילות גופנית, גורמי סיכון, פציעות ספורט, התאוששות ועוד. בצוות יש עוד שני תזונאים, והמשתתפים מקבלים שיחות תמיכה מפי המדריכה הראשית אסתי מייזנר.

* מחיר: 9,000 שקל לתוכנית בת 6 חודשים. תוכנית המשך - 300 שקל (יום בשבוע), 600 ליומיים.

הולמס פלייס

תוכנית להקניית הרגלים לאורח חיים בריא, המשלבת תזונה נכונה ופעילות גופנית. מה שמוסיפה הרשת על פני תוכניות אחרות הוא קואוצ'ינג המכוון לחיים בריאים. הסדנאות מבוססות על הניסיון שנרכש ברשת הולמס פלייס העולמית כשהתוכנית עברה התאמה לישראל.

"התוכנית מיועדת לכל אחד בעצם", מסבירה רונית טואף B.Sc, M.P.H דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה והרזייה ברשת: "למי שמעוניין לרדת במשקל, למי שרוצה לשמור על משקלו אבל רוצה לשפר את הרגלי האכילה, ואפילו למי שרוצה לעלות במשקל. הסדנה היא סדנת הרזייה המאפשרת לחוות את השינוי ביחד כקבוצה מגובשת וסגורה, כשעם זאת ניתן גם דגש על הפן האישי".

* משך התוכנית: 3-12 חודשים מפגשים קבוצתיים עם מנחה שהיא דיאטנית קלינית.

* מה בתוכנית? התוכנית עוסקת בתזונה, פעילות גופנית ושינוי התנהגותי, שיחד מעוררים מוטיבציה לבצע את השינויים הנדרשים ו/או לשמר את ההישגים. לכל משתתף מותאם תפריט אישי בעזרת דיאטנית קלינית. המפגשים משלבים הדגמות, משחקי הפעלה ודינמיקה קבוצתית.

* מעקב: בדיקה שבועית של משקל והרכב הגוף (אחוזי שומן, שריר ומים); התאמת תוכנית אימון אישית ואימון קבוצתי שבועי בהנחיית מאמן כושר.

* מחיר: 310 שקל לחודש למנויי מועדוני פרימיום, 295 שקל לחודש למנויי מועדוני אנרגי. ללא מנויים (כולל מנוי מלא): 690 שקל לחודש במועדוני פרימיום, 590 שקל לחודש במועדוני אנרגי. מחירי סדנאות לחברות: מותאם לתוכנית הנבנית במיוחד לחברה.

גרייט שייפ

גם תוכנית הכושר והתזונה של גרייט שייפ מתקיימת בשיתוף עם אור-לי הופמן-בר. "התוכנית מיועדת לכלל האוכלוסייה", אומרת הופמן-בר, "לאלו המעוניינים לרדת 3, 10, 20 קילו ויותר".

* משך התוכנית: 8 שבועות, 3 פעמים בשבוע,שעתיים כל מפגש.

* מה בתוכנית? התוכנית כוללת פעילות גופנית ודרכי אימון מגוונות - הליכות פונקציונליות כגון הליכות בים, פעילות במים ותרגילים על ספסלים. התוכנית הינה בשיטת crossfit - הכוונה היא לאימוני שטח עם אביזרי עזר, ובנוסף עבודה בסטודיו, שיעורי ספינינג ואימוני כוח להעלאת מסת השריר. "עבודה בקבוצות בשילוב עם פעילות גם מחוץ למכון הכושר מתאימה בדיוק לכל לאלה שמאסו בחדרי כושר ובעבודה בסטודיו", מסבירים ברשת.

"יתרון התוכנית היא הניצול של המיקום.המועדון באפקה, למשל, נמצא בסמוך לפארק". את התוכנית, כאמור, מלווה תזונאית אשר בונה תפריט אישי לכל משתתף, ומשנה את התפריט בהתאם לקצב הירידה האישי.

"התוכנית יוצרת "מארז" של אנשים שפועלים כולם למען מטרה ועם תמיכה בלתי רגילה", מסבירים ברשת. בסופה נערכת מסיבת סיום וחלוקת פרסים למצטיינים.

* מעקב: בכל שבוע מתקיימת שקילה, מדידת היקפים ואחוזי שומן.

* מחיר: 2,150 שקל למנויים; 2,500 שקל ללא מנויים.

גו אקטיב

תוכנית ההרזיה כוללת תוכנית תזונה, אימוני כושר שקילות ומדידות.

* משך התוכנית: 8 שבועות. לדברי צחי נחום, מומחה לפיזיולוגיה של המאמץ בגו אקטיב, שמונה שבועות הוא זמן הגיוני להוריד ממוצע של 4 ק"ג: "זה פרק זמן סביר להיכנס לכושר ולחטב את הגוף".

* מה בתוכנית? התוכנית מורכבת מ-8 אימונים אישיים ו-8 מפגשים קבוצתיים. האימונים האישיים מתקיימים פעם בשבוע עם מאמן כושר צמוד, וכוללים בניית תוכנית אימונים אישית והקניית ידע תיאורטי ומעשי בנושא פעילות גופנית.המפגשים הקבוצתיים מתקיימים בכל שבוע עם דיאטנית קלינית. התוכנית כוללת מפגש אישי לבניית תפריט המותאם למצב הבריאותי, לאורח החיים ולתוכנית האימונים של המשתתף. ומקנה הרגלי חשיבה והרגלי תזונה בריאים, התמודדות עם מחסומים וקשיים, הצעות והמלצות לגיוון התפריט.

* מעקב: פעם בשבוע מתקיימות שקילות ומדידות של מסת השריר והשומן בגוף.

גיא בלנקשטיין, מנכ"ל רשת מועדוני גו אקטיב מסביר: "התוכנית מעניקה את מכלול התמיכה הנדרשת כדי להגיע לתוצאות. לראשונה, אנו מציעים את התוכנית לקהל הרחב, ולא רק למנויי הרשת".

מלי אשכנזי, בת 55, השתתפה בתוכנית ההרזיה בגו אקטיב בבת ים מספרת: "הייתי בדיכאון. התאמנתי המון אבל לא הצלחתי לרדת ולהגיע למשקל הרצוי. כשנרשמתי לתוכנית ירדתי 8 ק"ג. הייתי צריכה את המעקב הזה, שמישהו ילחץ עליי וידרבן. סיימתי את התוכנית בהצלחה ואני עדיין ממשיכה לשמור. הדיאטנית בקשר יומיומי איתי וגם המאמנים".

Winlife - מכון וינגייט

תוכנית לשיפור איכות החיים ולהקניית מיומנויות חדשות. "מגיעים אלינו אנשים שרוצים להיכנס לכושר ולא יודעים איך לעשות את זה, אנשים שמפחדים להתאמן לבד, או אנשים שמצבם הבריאותי אינו מאפשר להם להתחיל להתאמן ללא ליווי. התוכנית מתאימה לשיפור ערכי סוכרת, לחץ דם גבוה, להורדת כולסטרול ולטיפול בבעיות גיל המעבר ומתקיימת בפיקוח צוות רפואי - הכולל מומחים לרפואת ספורט, צוות תזונאיות בעלות תואר דוקטור לתזונה, ואני בעצמי מומחית לרפואה סינית הומיאופתיה ונטורופתיה", מסבירה מיריי דעדוש, מנכ"לית תוכנית winlife במכון ווינגייט.

* משך התוכנית: ל winlife תוכניות בוקר, תוכנית ערב ותוכנית המותאמת למנהלים, הנמשכות כולן 4-8 שבועות (תוכנית בוקר - 4 שבועות רצופים, 5 ימים בשבוע, 24 מפגשים. תוכנית ערב ומנהלים - 8 שבועות, 3 מפגשים בשבוע).

* מה בתוכנית? בתוכנית מתבצעת סדרת בדיקות רפואיות מקיפות: בדיקת ארגומטריה, סקירה אורטופדית, בדיקת קצב חילוף חומרים ויעוץ תזונתי על-ידי דיאטנית קלינית. העבודה מתבצעת בקבוצות כאשר כל אחד בקבוצה מקבל התייחסות אישית ומבצע את התוכנית על-פי ההנחיות הרפואיות הנכונות עבורו. בתוכנית אימוני הליכה/ריצה, עבודה בחדר כושר, שיעורי אירובי, פילאטיס, קיקבוקס, עיצוב, אימון מחזורי ואפילו משחקי כדור: כדורסל, כדורעף וכדורגל.

לדברי דעדוש, התוכנית זכתה לפני מספר שנים להכרה בינלאומית בכנס עולמי שנערך באירלנד בנושא השמנת יתר.

מתאמני התוכנית משתתפים בתחרויות, טיולים ומפגשים חברתיים.

* מעקב: אחת לשבוע - שקילה ובדיקת הרכב גוף (אחוזי שומן, שריר ונוזלים).

* מחיר: 500-12,000 שקל לחודש (בהתאם לצרכי הלקוח ולתוכנית הדרושה לו).

5 נקודות שחשוב להקפיד עליהן כשבוחרים תוכנית הרזיה

1. מה בתוכנית? יש לבדוק היטב מה התכנים המוצעים בה והאם הם כוללים תמיכה ב-3 המישורים: תזונה, פעילות גופנית ותמיכה מנטלית (או קואוצ'ינג).

2. משך התוכנית: אם התוכנית קצרה מדי, ייתכן כי לא תצליחו לשמר את ההצלחה.

3. מה תוכנית ההמשך? בדקו איזו תמיכה המוצעת לאחר סיום התוכנית.

4. מי המדריך? בדקו מי אנשי המקצוע בתוכנית: האם המאמנים הם מאמנים מוסמכים, האם התזונאיות מוסמכות.

5. סוג האימונים: בידקו אילו פעילויות ספורטיביות מוצעות: ככל שהתוכנית מציעה יותר פתרונות ספורטיביים (ריצה/חדר כושר, שחייה שיעורי סטודיו מגוונים), כך היא למעשה מבטיחה שתמצאו לפחות פעילות אחת שתוכלו ליהנות ממנה ולהתמיד בה.