"לחייב את HOT למכור קישוריות לאינטרנט במחיר שווה לכולם"

בזק בינלאומי, 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן דורשות להשוות את התנאים שיחולו על HOT במסגרת כניסתה לשוק ה-ISP לתנאים המוטלים על בזק - כלומר הפרדה מבנית בין פעילות ה-ISP לפעילות התשתית

ספקיות האינטרנט הגדולות, בזק בינלאומי, 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן, דורשות להשוות את התנאים שיחולו על חברת HOT במסגרת כניסתה לשוק ה-ISP (קישוריות לאינטרנט) לאלה המוטלים על בזק - כלומר הפרדה מבנית בין פעילות ה-ISP לפעילות התשתית.

משרד התקשורת פנה ל-3 החברות וביקש מהן להגיב לכוונה להעניק ל-HOT רישיון לאספקת שירותי אינטרנט במודל שונה מהקיים מול בזק, כלומר ללא הפרדה מבנית מלאה.

משרד התקשורת מבקש לתקן את רישיון חברת HOT טלקום, כך שהיא תוכל לספק שירותי גישה לאינטרנט באמצעות שותפות מוגבלת שהיא הקימה תחת השם Hotnet. לשם כך ויתר המשרד על דרישת ההפרדה המבנית ולא מאלץ את HOT להקים חברה בת נפרדת, אלא מתיר את הפעילות החדשה תחת תנאים שנועדו למנוע אפליה מול ספקיות האינטרנט הקיימות בשוק.

המשרד מעוניין להקים מנגנונים שיאפשרו ל-HOT טלקום ול-Hotnet לשווק סל שירותים משולב, תוך שמירה על ההגבלות לעניין ההפרדה המבנית בין HOT טלקום ל-HOT שידורים, וכפועל יוצא בין HOT טלקום ל-Hotnet.

התנאים שקבע המשרד הם מגבלות בהעברת מידע מסחרי, וכן נקבע כי אם Hotnet מציעה סל שירותים הכולל שירותי אינטרנט וחבילת שידורים - היא תהיה מחויבת להציע את אותו הסל לכל ספקיות האינטרנט במקביל באותם התנאים, וכן להציע למנוייה גם את הסל המתחרה.