ביהמ"ש לדלק: לפנות את תחנת "שבעת הכוכבים" בהרצליה

זאת 3 חודשים לאחר שדלק חתמה על הסכם עם בעלי התחנה הפרטיים ■ ביהמ"ש קיבל את בקשת סונול למתן צו מניעה זמני, והורה על השבת המצב לקדמותו תוך 10 ימים ■ דלק: "החלטת ביהמ"ש שגויה - נגיש ערעור"

בית משפט השלום בפתח-תקווה קיבל היום (ד') את העתירה שהגישה חברת הדלק סונול, והוציא צו מניעה המורה לחברת דלק ישראל לפנות את תחנת "שבעת הכוכבים" בהרצליה - כך נודע ל"גלובס". זאת כ-3 חודשים בלבד לאחר שהתחנה עברה להפעלת דלק. מדלק ישראל נמסר בתגובה כי בכוונת החברה לערער על ההחלטה.

בכך קיבל בית המשפט את עמדת סונול, בניהולו של תמיר פוליקר, לפיה העברת התחנה לדלק אינה חוקית, מאחר שהחברה החזיקה בהסכם לאספקת הדלקים לתחנה לשנה נוספת.

בית המשפט הורה לדלק ולבעלי התחנה הפרטיים להשיב את המצב לקדמותו בתוך 10 ימים, דהיינו להחזיר את כל הציוד של סונול לתחנה, ולהמשיך ברכישת הדלקים מסונול עד לסיום ההסכם ב-30 ביולי 2010.

דלק ובעלי התחנה טענו כי ההסכם שנחתם מול סונול היה בבחינת "הסדר כובל", אולם בית המשפט קבע כי מדובר בסוגייה הנתונה לפרשנות, שתתברר בהליך העיקרי. בינתיים, כאמור, הורה בית המשפט על הוצאת צו מניעה המורה על החזרת המצב לקדמותו.

התחנה, הממוקמת בסמוך למחלף "שבעת הכוכבים" בהרצליה, נחשבת לאחת מהתחנות הגדולות של סונול במרכז הארץ, ומופעלת על-ידי החברה מזה שנים ארוכות. ואולם, באמצע חודש יולי הגיע דלק ישראל, בניהולו של דוד קמיניץ, להסכם עם בעלי התחנה, משפחת ליבסטר, והעבירה את התחנה להפעלתה.

תחנת "שבעת הכוכבים" מוכרת כ-700-800 אלף ליטר בחודש, ובענף מעריכים את הפדיון החודשי שלה בכ-3-4 מיליון שקל. מחזור המכירות השנתי של התחנה, הכוללת גם חנות נוחות, נאמד בכ-50-60 מיליון שקל בשנה.

מדלק נמסר בתגובה כי "חברת דלק סבורה כי החלטת בית המשפט שגויה, ועל כן תמצה את כל ההליכים מול הערכאות המשפטיות. דלק משוכנעת כי התחנה תישאר בהפעלתה של חברת דלק".