יו"ר הטוטו-ווינר: "מתנגד להסכם החסות עם מכבי ת"א כדורסל"

צחי פישביין ידרוש מדירקטוריון הטוטו שלא לאשר את ההסכם ל-3 שנים בסכום של 270 אלף דולר לעונה ■ וזה לא הכל: ההסכם עם המינהלת בכדורסל, שהיה מתוכנן ל-3 שנים, יקוצר לעונה אחת

יו"ר הטוטו-ווינר החדש, צחי פישביין, מתנגד להסכם הפרסום המתהווה עם מועדון הכדורסל של מכבי תל-אביב ומעוניין לפעול לביטולו. על פי ההסכם שיובא לאישור הדירקטוריון ב-29 באוקטובר, אמור הטוטו-ווינר לחתום על חוזה פרסום ושיווק לשלוש שנים במשחקי מכבי תל-אביב ביורוליג, בסכום של כ-270 אלף דולר לעונה.

אלא שההסכם העקרוני שהתגבש לפני מספר שבועות, נעשה לפני כניסתו של פישביין לתפקיד יו"ר הטוטו-ווינר. כעת אומר פישביין ל"גלובס" כי "אין שום סיבה שהטוטו-ווינר יתמוך בקבוצה כזו או אחרת. לי, כיו"ר הטוטו-ווינר, לא נכון לעשות אפליות לטובת קבוצות מסוימות". פישביין הוסיף כי "אצטרך לשמוע את חברי הדירקטוריון בנושא, אבל אני אפעל כדי שההסכם הזה לא ייצא אל הפועל. יש הבדל כשגוף כמו הטוטו-ווינר לוקח על עצמו הסכמי שיווק עם מינהלת ליגת העל בכדורסל שעושה עבודה נפלאה למותג שלנו, או עם ההתאחדות לכדורגל שהסכם השיווק שלה נובע מהעובדה שהטוטו-ווינר מתקיים מהכדורגל - אבל אין סיבה שיהיו הסכמים עם מועדונים. למה אני צריך ליצור אפליה מול קבוצות אחרות בכך שאהיה חתום על הסכם עם מכבי תל אביב כדורסל?"

במינהלת דווקא מרוצים

מלבד ההסכם עם מכבי תל אביב כדורסל, הטוטו-ווינר גם החליט שלא ללכת על ההסכם העקרוני שהושג עם מינהלת הליגה בכדורסל, במסגרתו תמותג הליגה ל-3 שנים נוספות בסכום כולל של 21.9 מיליון שקל. במקום זה, יוצג בפני הדירקטוריון הסכם לעונה אחת בלבד בסכום שיעמוד על 7.1 מיליון שקלים. במסגרת ההסכם תמשיך הליגה להיקרא "ליגת ווינר", ותעניק לטוטו-ווינר חבילות פרסום ושילוט בכל משחקי הליגה, ויתווספו אלמנטים שיווקיים שיקבלו ביטוי במשחקי הליגה. גם הסכם זה עדיין צריך לעבור את אישור דירקטוריון הטוטו-ווינר בסוף החודש.

גורם במינהלת הליגה אמר ל"גלובס" כי "ההגבלה של ההסכם לעונה אחת דווקא טובה לנו, כי להערכתנו המותג ליגת העל שווה יותר ממה שמשלמים עליו היום וייתכן שבקיץ הבא יהיו גופים נוספים שירצו לקחת על עצמם את המיתוג של הליגה. מבחינתנו, עדיף לא להיות כבול בהסכם ארוך טווח שהוא נמוך מהערך השיווקי האמיתי שלו".

ההחלטה לבחון את ההסכמים מחדש באה בעקבות שינויים פרסונליים בטוטו-ווינר. שני ההסכמים הקודמים - עם המינהלת ועם מכבי ת"א כדורסל - סוכמו לפני כניסתו של צחי פישביין לתפקיד יו"ר הטוטו-ווינר. עם מינויו של פישביין, החליט האחרון לבחון את ההסכמים השיווקיים שאמורים להגיע לאישור הדירקטוריון. בכללם גם את ההסכם עם איגוד הכדורסל לגבי הסכם השיווק לליגת העל לנשים.