הורדות הריבית וההתאוששות פותחות דלת לעסקאות מטבע

עם ההתאוששות גם עסקאות ה-Carry Trade חוזרות, וההזדמנויות רבות ■ סקירה מיוחדת שהוציא מרשל גיטלר, האסטרטג הראשי של דויטשה בנק, עושה סדר בשוק

המשבר הפיננסי סגר את דלת ההזדמנויות בעסקאות ה-Carry Trade, בהן הסוחרים לווים במטבעות נושאי ריבית נמוכה ומשקיעים באפיקים שנותנים ריביות גבוהות יותר. גרמו לכך האפיקים שנפגעו, המטבעות שנחלשו והריביות שבאופן כמעט גורף ירדו דרמטית ברחבי העולם. כל אלה הוציאו את האוויר מעסקאות ה-Carry Trade.

אולם כעת, עם ההתאוששות גם עסקאות ה-Carry Trade חוזרות, וההזדמנויות רבות. סקירה מיוחדת שהוציא מרשל גיטלר, האסטרטג הראשי של דויטשה בנק, עושה סדר בשוק.

"אנחנו ממליצים על שלושה סוגים של עסקאות Carry Trade", מציין גיטלר. הראשון הוא השקעה במטבעות במדינות עתירות סחורות, בשל ההתאוששות בביקושים הגלובליים שצפויה להזניק את הייצוא של המדינות הללו, לשפר את תנאי הסחר שלהן, ולעודד את הבנקים המרכזיים שלהן להדק את הריביות מוקדם יחסית.

הסוג השני הוא מטבעות של השווקים המתעוררים, בהם הכלכלות מתאוששות בעקביות והריביות הנומינליות נותרות גבוהות. והסוג השלישי הוא מטבעות אסייתיים, שם מצפה גיטלר לשינוי במדיניות ההתערבות במטבעות, שיוביל להתחזקות שלהם.

בצד השני של המשוואה - מימון עסקאות ה-Carry Trade - גיטלר מציע ללוות את המטבעות של המדינות המפותחות, הנושאים ריביות נמוכות, ובעיקר את הדולר האמריקני, הפרנק השוויצרי והין היפני. במדינות אלו הבנקים המרכזיים צפויים לשמור על רמות הריבית הנוכחיות לפרק זמן ממושך, כדי לסייע להתאוששות במערכת הבנקאות.

לפניכם חמשת המטבעות שמומלצים להשקעה בדויטשה בנק:

ריאל ברזילאי

בדויטשה בנק מאמינים שהריאל הברזילאי עדיין מועדף, למרות ניסיונות הממשל המקומי להחלישו באמצעות מיסוי השקעות זרות במניות ואיגרות חוב. ברזיל אימצה תקנות דומות במארס 2008, אבל המטבע המשיך להתחזק, ובדויטשה בנק מצפים שהפעם המצב לא יהיה שונה.

לירה טורקית

הכלכלה הטורקית פיגרה בביצועיה אחרי שווקים מתעוררים אחרים מאז החלה הסערה הפיננסית, וגררה עימה גם את המטבע המקומי לביצועי חסר. הכלכלה משתפרת, גם אם בקצב איטי במידת מה, על פי גיטלר. בעוד האינפלציה ושיעור הריבית במדינה צפויים להמשיך ולהיחלש, הריבית בטורקיה ממשיכה להיות בין הגבוהות בעולם, במיוחד עבור מטבע נזיל. פער הריביות של טורקיה מול מדינות אחרות אטרקטיבי במיוחד לאור חזרת האמון לשווקים המתעוררים.

דולר אוסטרלי

הסיפור של הדולר האוסטרלי פשוט, קובע גיטלר: זהו מטבע של מדינה עתירת סחורות, שהייתה הראשונה בעולם המפותח להעלות ריבית (גיטלר לא מתייחס לישראל כשוק מפותח, ר"ב). מרבית מההידוק המוניטרי הצפוי כבר מתומחר במטבע, שרושם התחזקות מול הדולר האמריקני. למרות זאת, בדויטשה בנק מאמינים שעדיין יש מקום להתחזקות נוספת של מטבע האוסטרלי.

קרונה נורבגית

עם נתונים כלכליים חזקים מהצפוי, ראלי בשוק המניות ואינפלציה בשיעור של למעלה מ-2%, נורבגיה עשויה להיות הראשונה ממדינות ה-G10 להעלות ריבית בגל הנוכחי, אולי כבר בשבוע הבא. בדויטשה מעריכים שהציפיות להעלאת הריבית יתמכו בהמשך עלייה של הקרונה.

22

ראנד דרום אפריקני

הזרימה המתמשכת של דולרים לתוך מניות דרום אפריקניות, התנאים המועדפים לפיתוח מסחרי, והשיפור הצפוי במאזן התשלומים של דרום אפריקה, צפויים להמשיך ולחזק את המטבע המקומי, על פי גיטלר. מצד שני, הוא זהיר בהמלצה לאור הגברת המעורבות של גורמים רשמיים במדינה במט"ח.

roee-b@globes.co.il