הפתעה: פורד מדווחת על רווח רבעוני של כמיליארד דולר

דיווחה על רווח של 29 סנט למניה כאשר האנליסטים בכלל ציפו להפסד של 12 סנט למניה ■ המעבר לרווח קרה בזכות קיצוץ של מיליארד דולר בעלויות במהלך הרבעון ■ המכירות של פורד עלו בכ-17% הודות לתוכנית הגריטה

ענקית הרכב פורד הפתיעה בגדול את וול סטריט כאשר היא דיווחה היום (ב') על רווח של כמיליארד דולר ברבעון השלישי הודות לעליות בשוק המניות האמריקני, קיצוץ עלויות ותוכנית הממשל "מזומן תמורת גרוטאה".

יצרנית הרכב שבסיסה במישיגן דיווחה על רווח נטו בסך 997 מיליון דולר שמשקף רווח של 29 סנט למניה כאשר האנליסטים בכלל ציפו להפסד של 12 סנט למניה. בתקופה המקבילה אשתקד, פורד רשמה הפסד של 161 מיליון דולר, שהם 7 סנט למניה.

החברה רשמה רווח גבוה זה למרות ירידה של 800 מיליון דולר במכירות בהשוואה לרבעון השלישי של שנה שעברה בזכות קיצוץ של מיליארד דולר בעלויות במהלך הרבעון.

פורד הודיעה כי היא צופה כי בשנת 2011 היא תהיה חברה "רווחית ואיתנה". בעבר, החברה העריכה כי בתקופה הזאת היא תהיה מאוזנת או אף תעבור לרווחיות, אך התוצאות עליהן דיווחה היום בהחלט עולות על כל ההערכות המוקדמות של החברה ושל השוק.

פורד לא העריכה את התרומה העצומה של תוכנית "מזומנים עבור גריטה". התוכנית עזרה לפורד לקצץ בעלויות ולהגדיל את הייצור. פורד פוקוס ופורד אסקייפ היו בין 5 המכוניות הנרכשות ביותר בתוכנית. ההערכות הן שהמכירות של פורד עלו בכ-17% הודות לתוכנית.

פורד גם כן הצליחה להעלות את המוניטין שלה אצל הצרכנים אחרי שסירבה לקבל את כספי סיוע מהממשל ולא נכנסה לפשיטת רגל כמו קרייזלר ו-GM בקיץ שעבר. פורד תפסה את המכירות של יריבותיה וזכתה בנתח השוק הגדול ביותר בין יצרניות הרכב בחודש ספטמבר.