HOT תפצה לקוח ב-2,000 שקל על שליחת מסרונים פרסומיים

לטענת התובע, אחרי המסרון הראשון הוא שלח ל-HOT מכתב בדרישה לפיצוי - ולאחר מכן קיבל 4 מסרונים נוספים ■ "חוק הספאם" אוסר לשגר פרסומות מבלי הסכמה מפורשת מראש ובכתב של הנמען

בית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב חייב את חברת הכבלים HOT לפצות לקוח ב-2,000 שקל, בגין משלוח 4 מסרונים (SMS) פרסומיים, אף שביקש ממנה לחדול מכך. מדובר במחצית מסכום הפיצוי המרבי שניתן לפסוק.

התיקון לחוק התקשורת, שנכנס לתוקפו בדצמבר 2008 ("חוק הספאם"), אוסר לשגר פרסומות מבלי הסכמה מפורשת מראש ובכתב של הנמען, למעט במקרים חריגים שנקבעו בחוק. החוק מאפשר לפסוק פיצוי לדוגמה של עד 1,000 שקל לכל פרסומת, והוא מפרט שורה של שיקולים שעל בית המשפט להתחשב בהם.

גל מדובר תבע 5,000 שקל בגין משלוח 5 מסרונים פרסומיים שלא בהסכמתו. לטענתו, אחרי המסרון הראשון הוא שלח ל-HOT מכתב בדרישה לפיצוי. נציגת HOT יצרה עימו קשר, אולם הוא עדיין קיבל 4 מסרונים נוספים - כאשר 3 מהם נשלחו אף לאחר שהגיש את התביעה לבית המשפט.

האינטרס של HOT

השופט אילן דפדי ציין כי אם HOT היתה מפסיקה בשיגור המסרונים אחרי קבלת המכתב, לא היה פוסק למדובר פיצוי. הוא דחה את טענת HOT כי מאחר שמדובר בהטבה ללקוח (קבלת מגש פיצה חינם בהזמנת סרט) אין לראות בכך פרסומת, וקבע כי הפרסומת נועדה לעודד את הלקוח לרכוש את שירותי HOT ואת שירותי הפיצריה.

כן נדחתה טענת HOT כי היא אינה אחראית למשלוח שניים מהמסרונים, שכן היא לא היתה חתומה עליהם. נקבע כי האינטרס במשלוח המסרונים הוא שלה, וכי הסבירות מלמדת כי הפרסום נעשה על-ידה.

כאמור, HOT תשלם 500 שקל עבור כל מסרון פרסומי. (ת"ק 09-06-17552).