ניסיון "פישינג" לפישר: יורטו ניסיונות התחזות לאתר בנק ישראל

בנק ישראל מסר כי בימים האחרונים שולחים גורמים שונים הודעות דוא"ל, כביכול בשם הבנק, ובהן בקשה להיכנס לאתר האינטרנט של הבנק ולהזין פרטים אישיים כגון סיסמת התחברות, מספר כרטיס אשראי וכו'

ניסיונות "פישינג"באתר בנק ישראל. בהודעה שפרסם היום (ג') הבנק נמסר כי בימים האחרונים שולחים גורמים שונים הודעות דוא"ל, כביכול בשם בנק ישראל, ובהן בקשה להיכנס לאתר האינטרנט של הבנק, כאשר הקישור לאתר מופיע בהודעת הדוא"ל.

בהודעה מופיעה בקשה להזין את פרטי הלקוח במערכות הממוחשבות של הבנק. מדובר בקישור לאתר מתחזה שדומה מבחינה חזותית לאתר בנק ישראל שממנו כביכול נשלח הדוא"ל.

בנק ישראל מבקש להדגיש, כי באתר הבנק לא מתנהלים חשבונות בנק של יחידים, וכי אינו שולח בקשות המפנות לאתרו לשם הזנת פרטים אישיים וביניהם סיסמת התחברות, מספר כרטיס אשראי וכד'. הציבור מתבקש להגביר את ערנותו ולהמנע מלמסור פרטיים אישיים וחסויים.

בטרם הוסר, הנמענים קיבלו הודעת מייל, על דף שנראה בדיוק כמו דף מאתר בנק ישראל, שבו מי שנכנס התבקש למלא: שם ושם משפחה, מספר כרטיס אשראי, תאריך פקיעה של כרטיס האשראי, מס' ת.ז, 3 ספרות ביטחון בגב הכרטיס וכד'.

נוסח ההודעה שנשלחה הבנק היה: "לקוח נכבד, כדי להבטיח שאתה מוגן תמיד, אנחנו מציגים תכנית חדשה של אבטחה בשם בנק ישראל כדי לשפר את חוויית בנקאות האינטרנט שלך. הרישומים שלנו מצביעים כי חשבונך היה מסומן ויש שגיאה פנימית במעבד שלנו. מטעמי אבטחה, עליך לעדכן את החשבון שלך. אנא לחץ כאן כדי לעדכן את החשבון שלך".

בניסיון "פישינג" הנוכלים מתחזים לאתר לגיטימי, כשהם מקימים אתר אינטרנט חדש הדומה לאתר ממנו רוצים להוציא את המידע, שאף נושא כתובת URL דומה מאוד לאתר המקורי.