איש יחסי הציבור צבי רבין נחקר בחשד לשימוש במידע פנים במאות אלפי שקלים באבוג'ן, אלווריון ואלדין

רשות ני"ע חושדת כי רבין, בת-זוגו והיועץ המשפטי של החברה ניצלו מידע פנים שהיה ברשותם בנוגע לעסקה שנרקמה בין אבוג'ן ומונסנטו ורכשו מניות המאות אלפי שקלים ■ היועץ המשפטי של קוואן, עו"ד גיא פן, רכש מניות אבוג'ן ב-781 אלף שקל ערב ההודעה הדרמטית - וגרף יחד עם בני משפחתו רווח של 700 אלף שקל ממימושן ■ עורך דינו של רבין: "רבין לא גרף לכיסו רווחים כלשהם"

בית משפט השלום בתל-אביב שיחרר אמש (ד') בהסכמה בערבות ובתנאים מגבילים את מנכ"ל חברת קוואן תקשורת (Kwan), צבי רבין, בת-זוגו ומנהלת משרדו, מיכל סונסינו-גנור, ואת היועץ המשפטי של החברה, עו"ד גיא פן. השלושה נחקרים במחלקת החקירות של רשות ניירות ערך בחשד לעבירות של שימוש במידע פנים, והם מכחישים את המיוחס להם.

הם חשודים כי רכשו מניות של חברות שהיו לקוחות החברה, ובהן אבוג'ן , אלווריון , אלדין ועוד, בהיקפים של מאות אלפי שקלים, תוך שימוש במידע פנים. מדובר בעבירות שהעונש המירבי בגינן הוא 5 שנות מאסר.

על לקוחות קוואן נמנות ענקית הגנריקה הישראלית טבע וחברות ישראליות נוספות שנסחרות בנאסד"ק, כמו אלווריון, קומטאץ', רדוויז'ן, קליקסופטוור ונובה.

זהו המקרה השני בשנה האחרונה בו נחקרת מעורבות יועצי תקשורת בעבירות של שימוש במידע פנים. לפני מספר חודשים הוגש כתב אישום נגד נועם טפר שעבד בחברת "תקשורת פיננסית נעם ילין", בחשד לשימוש במידע פנים שקיבל מתוקף עבודתו.

השקעה מהותית

קוואן העניקה שירותי תקשורת, יחסי ציבור, קשרי משקיעים וטיפול במשברים לחברת אבוג'ן הנסחרת בבורסה. מהחקירה עולה כי באוגוסט 2008 דיווחה החברה כי חברת מונסנטו האמריקנית, חברת הזרעים הגדולה בעולם, השקיעה באבוג'ן סכום של 18 מיליון דולר תמורת הקצאת 13.59% בחברה, ההופכת את מונסנטו לבעלת עניין באבוג'ן במועד השלמת העסקה.

כעבור כחצי שעה דיווחה אבוג'ן על שיתוף-פעולה במחקר ופיתוח ועל מתן רישיונות למונסנטו, שעתידים להזרים לה כ-35 מיליון דולר נוספים. מדובר בהשקעה מהותית שגרמה לעליות שערים משמעותיות בכל ניירות החברה: שער המניה עלה באותו יום ב-57% ובמחזור מסחר של כ-12 מיליון שקל, שער אופציות סדרה 1 עלה בשיעור של 359% ובמחזור של 1.7 מיליון שקל, ושער האופציה סדרה 2 עלה בשיעור של 176.7% ובמחזור של כ-620 אלף שקל.

החקירה העלתה כי צבי רבין רכש ביומיים שקדמו לדיווח, באמצעות חשבונה של זוגתו, ניירות ערך של אבוג'ן בהיקפים של 387 אלף שקל, בשעה שמידע הפנים אודות חתימת הסכם הרכישה בין אבוג'ן למונסנטו מצוי בידיהם.

כן התברר כי 4 ימים לפני הדיווח המיידי אודות העסקה וגם ביום שלפניה, ביצע גם עו"ד גיא פן רכישות מאסיביות בהיקף של 781 אלף שקל בניירות ערך של אבוג'ן באמצעות חשבונותיו, טרם פרסום הדיווח, לאחר שקיבל על-פי החשד את מידע הפנים מרבין.

לאחר פרסום הדיווח המיידי אודות העסקה מכר פן בספטמבר את כל מניותיו, תוך גריפת רווח של כ-660 אלף שקל. פן אף העביר את המידע לבני משפחתו, שרכשו מניות יום לפני פרסום העסקה ומכרו לאחר הפרסום תוך גריפת רווח של 50 אלף שקל.

חברת אבוג'ן דיווחה היום לבורסה כי ביום שני ה-16 בנובמבר בשעות הבוקר , חוקרי הרשות לני"ע הגיעו למשרדי החברה ברחובות עם צו חיפוש ותפסו מסמכים שהיו בידי החברה. משרד יחסי הציבור קוואן שימש באוגוסט 2008 כמשרד יחסי הציבור של החברה. לידיעת החברה, לא נערכת נגד החברה או נושאי משרה בכירים בה חקירה בנושא.

טובת הלקוחות

עו"ד ירון ליפשיס, המייצג את רבין, מסר בתגובה: "צבי רבין פעל בפרשה זו כפי שהוא פועל תמיד, כשאך ורק טובת לקוחותיו לנגד עיניו. מובן גם כי רבין לא גרף לכיסו רווחים כלשהם. מר רבין הקדיש בימים האחרונים שעות רבות לחקירה, השיב בצורה מפורטת לכל השאלות שהוצגו, וזאת במטרה לקדם את החקירה מהר ככל האפשר. מר רבין סמוך ובטוח כי בסיומה של החקירה יתברר גם לחוקריו כי לא נפל מתום במעשיו".

עו"ד איריס ניב-סבאג ממשרד שינמן-נגב, המייצגת את מיכל סונסינו-גנור, מסרה: "סונסינו לא ביצעה כל עבירה של שימוש במידע פנים או כל עבירה אחרת. מיכל מסרה את גירסתה המלאה וענתה לכל שאלה שנשאלה כדי להזים את החשדות נגדה".