עו"ד נוית נגב: "על הפרקליטות להפסיק לערער על זיכויים"

נגב, שזיכתה השבוע בשנית את גולן כהן בפרשת אופמת: "כשפונים לערעור כדי לקבוע הלכה משפטית - זה נעשה על גבו של אדם שכבר זוכה, ולא ניתן לתאר את עינוי הדין"

עו"ד נוית נגב, שותפה במשרד עוה"ד שינמן-נגב, שזיכתה השבוע בשנית את גולן כהן בפרשת אופמת, קוראת לפרקליטות להפסיק להגיש ערעורים על זיכויים.

לדבריה, "הגשת ערעורים על זיכויים מחייבת מחשבה נוספת מצד הפרקליטות ורשות ניירות ערך. כשפונים לערעור כדי לקבוע הלכה משפטית, זה נעשה על גבו של אדם שכבר זוכה בדין. לא ניתן לתאר את עינוי הדין: כבר זוכינו, כבר חווינו את השמחה".

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה אתמול (ג') את ערעורה של המדינה על זיכויים של חברת אופמת, גולן כהן ורונן רשף (שיוצג בידי עו"ד גיורא אדרת), מהשפעה בדרכי תרמית על שער מניית פרטנר. לדברי עו"ד נגב - שזיכתה בעבר פעמיים גם את ניר הורה בפרשת אילנות בטוחה - בארה"ב אין אפשרות לערער על זיכוי, וכל הנושא מצריך מחשבה גם בישראל.

לדבריה, במקרים מסוימים, התופעה הזו יוצרת סיטואציות בלתי הגיוניות: כך, למשל, אם נאשם מזוכה בבית משפט שלום ומורשע לאחר ערעור של המדינה - עליו לבקש רשות ערעור מבית המשפט העליון, מה שהוא לא בהכרח מקבל בשל נטיית העליון לצמצם בזכות ערעור.

בהתייחס לאישומים על פעילות בשוק המעו"ף, כמו האישום בפרשת אופמת, אומרת נגב: "ברשות ניירות ערך יושבים חוקרים הכי רציניים שיש ומאוד בקיאים בחומר, ויחד עם זאת גם בשבילם החומר הזה הוא תחום חדש ובלתי ידוע. היו דברים שעל פניהם נראו כחשודים או בעייתיים, בעיקר כשמורגלים בתפיסה של שוק מניות רגיל, שבו קונים מניה כי מאמינים בערך שלה - אך בפועל הם חלק מפעילות רגילה בשוק המעו"ף, שההתנהלות בו שונה".