ארה"ב: נדחתה אכיפה של חוק האוסר על הימורים באינטרנט

החוק אוסר על בנקים וחברות אשראי לכבד הוראת תשלום מלקוחות לחברות של הימורים מקוונים

משרד האוצר האמריקני והבנק המרכזי של ארה"ב, הפדרל ריזרב, הודיעו כי הם מעניקים למוסדות הפיננסיים במדינה ארכה של חצי שנה כדי להתאים עצמם לאכיפת החוק האוסר הימורים מקוונים. החוק, שהיה אמור להיכנס לתוקף ב-1 בדצמבר, אוסר על מוסדות פיננסיים, דוגמת חברות אשראי ובנקים, לכבד הוראות תשלום של לקוחות לחברות המפעילות הימורים מקוונים.

תעשיית הפיננסים בארה"ב הלינה בפני הקונגרס כי החוק, שהועבר ב-2006, לא מגדיר בבירור מהו טיבם של הימורים באינטרנט ולכן ביקשו שם ארכה של 12 חודשים כדי להתכונן לאכיפתו בידי השלטונות. על פי דיווח של סוכנות הידיעות AP, משרד האוצר והפדרל ריזרב הודיעו כי הם מקבלים את טענות נציגי התעשייה וכי הם יידחו את תאריך כניסתו של החוק לתוקף ב-6 חודשים, עד יוני 2010.

הדחייה התקבלה בברכה על ידי מספר חברי קונגרס שמתנגדים לחוק ושהודיעו כי בפרק הזמן שנוסף עד לכניסתו לתוקף הם ינסו לפסול אותו. "הדחייה מעניקה לנו מספיק זמן כדי לפעול לביטול החוק הגרוע הזה, שנחקק בזמן ממשל בוש, ולחוקק לו תחליף הולם", אמר ברני פרנק, חבר קונגרס מטעם המפלגה הדמוקרטית.

פרנק מתכוון להעביר חוק חלופי, שיתיר למשרד האוצר האמריקני לחלק רישיונות הפעלה לאתרי הימורים באינטרנט, הפועלים בעבור גולשים אמריקנים בלבד. פרנק טוען כי ההימורים באינטרנט צריכים להיות במסגרת החוק מפני שמדובר בעניין הנוגע לחופש הפרט ולדבריו, הרשאה ופיקוח עליהם יאפשרו למשרד האוצר לגבות מהם מסים מוגדלים.

בספטמבר השנה דחה בית המשפט לערעורים בפילדלפיה עתירה של קבוצת סוכני הימורים שטענו כי החוק המדובר "מעורפל מדי" ופוגע בזכויות הפרט. על פי הערכות, המהמרים בארה"ב מהווים מקור ליותר ממחצית מההכנסות של אתרי ההימורים באינטרנט, העומדות על כ-16 מיליארד דולר בשנה. מרבית האתרים הללו מאוחסנים על שרתים מחוץ לארה"ב.