מאסר בפועל לבעלי גן האירועים "גן הזית" שנבנה בניגוד לחוק

שנת מאסר, 8 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 75 אלף שקל הוטלו על שחר כחלון ואבי תם

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר שנת מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 75 אלף שקל על שחר כחלון ואבי תם, בעלי גן האירועים "גן הזית" שבמזכרת בתיה, שבנו את הגן בסטייה מהיתר הבנייה והפרו צו בית משפט, ואף הפעילו את הגן במשך שנים רבות תוך ניצול אוזלת ידן של הרשויות לאכוף את החוק.

היתר הבנייה שניתן היה למבנה חקלאי, והנאשמים בנו במקום גן אירועים. למרות שהורשעו בעבירות דומות ב-2001 ואף הוצא צו שיפוטי האוסר את השימוש החורג במקום, המשיכו בעלי הגן בפעולות בנייה במרץ עד להשלמתן הסופית, כדי לאפשר את השימוש במקום כגן אירועים. בשל כך הוגש נגדם כתב אישום נוסף על-ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, שיוצגה בידי עו"ד יעל מרמור.

ב-2007 חויבו בעלי הגן בבית המשפט העליון ב-50 אלף שקל הוצאות, בשל שורת הליכי סרק משפטיים בהם נקטו בערכאות השונות, בניסיון למנוע את רוע הגזירה. גם לאחר מכן הם הטרידו שלוש פעמים את העליון וספגו ביקורת על כך. סניגורם, עו"ד ד"ר ניסן שריפי, ביקש להימנע מהרשעתם ולהסתפק בצו שירות לתועלת הציבור (של"צ).

סגן הנשיא, השופט אהרן גולדס, ציין כי "העבירות בהן הורשעו הן החמורות ביותר בתחום התכנון והבנייה. בתי המשפט מצווים להילחם בהפרות צווים ובהשתלטות על שטחים חקלאיים מלחמת חורמה, על מנת למנוע הפעלת גני אירועים ועסקים בשטחים חקלאים". כן קבע ש"מדובר בנאשמים שבמשך שנים רבות זילזלו בצו בית משפט, ניסו את מזלם בערכאות השונות ונדחו. מדובר בהתנהגות כרונית של זלזול יום יומי בצווי בימ"ש והתרסה כנגד שלטון החוק". (עמ"ק 508/06).