בדיקת "גלובס": מכירות קוקה-קולה ירדו ב-25%-35% ביום

מדובר בירידה במכירות של קוקה-קולה, דיאט קולה וספרייט ברשתות השיווק, בעקבות הרחבת איסוף המוצרים מהמדפים ■ בכיר באחת הרשתות: "כשהצרכן שומע שמשרד הבריאות בתמונה, נדלקות לו נורות אדומות"

הרחבת איסוף המוצרים מהמדפים החל מיום שני בערב הביאה אתמול (ג') לצניחה במכירות המשקאות המוגזים של קוקה-קולה בשיעורים חדים של 25%-35% - כך עולה מבדיקת "גלובס" ברשתות השיווק. הנתונים האלה משקפים את הירידה שנרשמה ברוב השוק הקמעונאי.

לדברי קמעונאים, הירידה החדה במכירות התרחשה בכל מותגי המשקאות המוגזים של החברה: קוקה-קולה, דיאט קולה וספרייט.

בכירים במערכת הבריאות העלו אתמול טענות קשות נגד התנהלותה של קבוצת קוקה-קולה, מרגע שהתברר כי מוצרי החברה מכילים שיירי בנזן וגופרית.

בין היתר נטען כי קוקה-קולה לקחה שוליים צרים מדי כשהחליטה על איסוף מצומצם מהמדפים לפני כשבוע, ולכן היא נאלצה להרחיבו משמעותית בתחילת השבוע הנוכחי.

"חברה בסדר גודל של קוקה-קולה אמורה להתנהל ב-180 מעלות אחרת", אמר בכיר במערכת הבריאות ל"גלובס".

לדברי קמעונאים, בעוד שציבור הצרכנים הגיב בסלחנות יחסית לפני שבוע עם תחילת איסוף המוצרים מהמדפים - הרחבת האיסוף לפני כיומיים גרמה למשבר אמון של הצרכנים.

כפי שהעלתה בדיקת "גלובס" ברשתות השיווק, בשבוע החולף, לא כולל אתמול, רשמו מותגי קוקה-קולה המוגזים ירידה בשיעור של 10%-20%. אתמול, כאמור, הועמקה הירידה במכירות באופן משמעותי הרבה יותר.

"אתמול הלקוחות כבר הבינו שהבעיה יותר קשה. כשהצרכן שומע שמשרד הבריאות בתמונה נדלקות לו נורות אדומות, וזה מבחינתו הדבר הכי קשה. בעוד שבתחילת המשבר לא שמענו את הצרכנים מדברים על המשבר, אתמול קוקה-קולה הפכה לשיחת היום", אומר ל"גלובס" בכיר באחת הרשתות.