מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי: "התוכנית 'האח הגדול' היא המיץ של הזבל"

מנכ"ל קשת אבי ניר בפסטיבל ראש-פינה: "אני מציע להסתכל על 'האח הגדול' כעל תוכנית דוקומנטרית" ■ ורשבסקי בתגובה: "ניר משדר אשפה ואומר שזה דוקומנטרי. לא תשמעו אותי אומר ש'הישרדות' זו מתמטיקה"

"הטלוויזיה של קשת היא הטובה ביותר", כך אומר מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי. בדיון שנערך בפסטיבל ראש-פינה אמר ורשבסקי: "אני מאחל בריאות ואריכות ימים לאודי אנג'ל, שלא ישאיר אותי שבוע שלם מול אבי ניר".

עוד אמר ורשבסקי כי "עתידו של ערוץ 10 לוט בערפל לא בגלל קשת או רשת, אלא בגלל קשיים של הערוץ. אם נעבור את המכשלה של הארכת הזיכיון, ננסה להיות אלטרנטיבה ראויה ושונה בכל ימי השבוע".

אבי צבי, מנכ"ל רשת, אמר בדיון כי "80% מהבעיה שלי היתה נפתרת אם לא הייתי משלם תמלוגים ודמי זיכיון". לדבריו, "לרשת יש הרבה אתגרים, אבל צריך להגיד שקשת היא לא המתחרה הישירה שלנו. אני לא מתמודד מול 'האח הגדול' או אילנה דיין. המתחרה שלי הוא יוסי ורשבסקי. האתגרים הם גם בתחרות, באתגר של לעשות טלוויזיה ברמה של קשת, אבל גם בדיאלוג עם הרגולטור. הרגולציה מפגרת אחרי המצב שבו אנחנו נמצאים. אם אשיג הישגים מול הרגולציה, אפתור חלק גדול מהבעיות שלי".

מנכ"ל קשת, אבי ניר, התייחס בדיון לתוכנית "האח הגדול". "אני חושב שהציבור חכם ומבחין באמת העשייה הטלוויזיונית. הוא לא רואה טלוויזיה על-פי ז'אנרים אלא על-פי מה שמעניין אותו", 'לדבריו, "כשאנחנו עושים תוכנית, נעשה את התוכנית הכי טובה והכי עמוקה. אני חושב ואני מציע לעשות תרגיל ולהסתכל על 'האח הגדול' כעל תוכנית דוקומנטרית. הכוח שלה הוא שילוב של פורמט יוצא דופן, תחרות, דרמה ואמת אנושית שיוצאת מהמסך".

יוסי ורשבסקי הגיב על דבריו בחריפות: "אם היה נופל לי ליד 'האח הגדול' הייתי משדר אותו, אבל יש לי מה ללמוד מאבי ניר, מהשכנוע העצמי העמוק, שמשדר פח אשפה ואומר שזה דוקומנטרי. 'האח הגדול' זה המיץ של האשפה. לא תשמעו אותי אומר ש'הישרדות' זו מתמטיקה גבוהה".

ניר ענה על כך: "ההבדל בינינו שאתה עושה תוכניות שאתה לא הית רואה ולא עומד מאחוריהן. אנחנו משדרים תוכניות שאנחנו עומדים מאחוריהן ולוקחים עליהם אחריהן. אנחנו עושים טלוויזיה שאנחנו אוהבים, רואים בעצמנו, גאים בה ויכולים להציג אותה החוצה".

לשאלה האם ורשבסקי לא מתאים להיות מנכ"ל ערוץ כי הוא לא מבין בטלוויזיה, ענה מנכ"ל 10: "יכול להיות".

אבי צבי הצטרף לחגיגה. "כשמסתכלים על רשת 3 שנים אחורה, רשת איבדה את הזהות וניסתה לעשות את מה שהיא לא מאמינה בו. עשינו סדרת שגיאות בבחירות התוכניות. למשל 'הפוליגרף', 'מפרץ האהבה', שהיא המיץ של הזבל", אמר צבי, והוסיף: "צריך לתת לצופה בערוץ 2 לוח אחיד. אם הוא רואה 'האח הגדול' בראש השבוע, שיראה אצלנו את התחקיר, הסאטירה, הדרמה הקלאסית. לשם אנחנו הולכים".