לנדאו לארדן: הפסקת פעילות בז"ן תפגע במאות משפחות

שר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו מתח היום ביקורת על החלטתו של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן להוציא צו אישי נגד בז"ן מפעילת בתי הזיקוק בחיפה בגלל הזיהום הסביבתי שהמפעל גורם

שר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו מתח היום ביקורת על החלטתו של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן להוציא צו אישי נגד בז"ן מפעילת בתי הזיקוק בחיפה בגלל הזיהום הסביבתי שהמפעל גורם.

בסיור שערך במקום עם יו"ר בז"ן יוסי רוזן והמנכ"ל ישר בן מרדכי ואמר לנדאו כי בז"ן נערכה על מנת לקבל את הגז הטבעי והיא איננה אשמה בכך שהגז לא הגיע. לדבריו, הפסקת פעילות בז"ן, תפגע בפרנסתן של מאות משפחות והיא אינה מקובלת.

בז"ן השקיעה משאבים רבים בהסבת תחנת הכוח שלה מייצור במזוט מזהם לייצור בגז טבעי אלא שבינתיים מתעכב חיבור המפעל וכל שאר המפעלים באזור מפרץ חיפה - למערכת הולכת הגז הטבעי עקב התנגדותם של הדרוזים להפקעת קרקעותיהם שבאזור דרום הכרמל הנמצאות בתוואי הצינור.

בהתייחסו לכך אמר לנדאו כי "אי הגעתו של צינור הגז הוא אסון אקולוגי ותברואתי לאיזור הצפון. אנחנו עוקבים אחרי הפעילות הנמרצת של משרד התשתיות יחד עם משרד ראש הממשלה ומודים לשר על המאמצים הרבים שהוא משקיע להביא פתרון לנושא."

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן בתגובה לדברי השר לנדאו בבזן : "כנראה שהשר לנדאו כלל אינו מכיר את מחויבויות בזן להפחתת זיהום אוויר ממתקניה וזאת מבלי שום קשר להנחת צינור הגז. מצער מאוד שהשר לנדאו מוטרד מרווחי בתי הזיקוק יותר מאשר מהפגיעה הנמשכת בבריאות תושבי הצפון ובאיכות חייהם. חברת בזן חויבה בעבר להתקין סולקנים על ארובותיה אשר יפחיתו משמעותית את פליטות המזהמים, כפי שמקובל בכל מדינות המערב. עד כה מחויבות זו לא מולאה."

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן בתגובה לדברי השר לנדאו בבזן : "כנראה שהשר לנדאו כלל אינו מכיר את מחויבויות בזן להפחתת זיהום אוויר ממתקניה וזאת מבלי שום קשר להנחת צינור הגז. מצער מאוד שהשר לנדאו מוטרד מרווחי בתי הזיקוק יותר מאשר מהפגיעה הנמשכת בבריאות תושבי הצפון ובאיכות חייהם. חברת בזן חויבה בעבר להתקין סולקנים על ארובותיה אשר יפחיתו משמעותית את פליטות המזהמים, כפי שמקובל בכל מדינות המערב. עד כה מחויבות זו לא מולאה".