ביה"ד: סלימאן א-שאפעי פעל שלא כנהוג ביחסי עבודה

השופט אייל אברהמי דחה את בקשתו של א-שאפעי למנוע את פיטוריו מחברת חדשות ערוץ 2, וקבע כי "נפלו פגמים מהותיים בהתנהלותו"

ביקורת קשה נגד התנהלות העיתונאי סלימאן א-שאפעי, שלא יוכל לשוב לעבודתו בחדשות ערוץ 2 - כך עולה מדברי בית הדין לעבודה בירושלים שפירסם היום (ב') את נימוקיו.

השופט אייל אברהמי דחה את בקשתו של א-שאפעי למניעת פיטוריו על רקע היותם לא חוקיים, וקבע כי "נפלו פגמים מהותיים בהתנהלותו". את חדשות ערוץ 2 ייצג בתיק עו"ד ברק בר-שלום.

כזכור, א-שאפעי, הכתב לענייני ערבים של חדשות ערוץ 2, פוטר בנובמבר האחרון לאחר שנודע למעסיקיו כי כתב ספר אודות גלעד שליט עבור הוצאת "ידיעות אחרונות", מבלי שעדכן בכך את הממונים עליו. כמו כן, א-שאפעי שילב בספרו חומרים השייכים לחברת החדשות, חומרים אחרים שנדחו על-ידי החברה לפרסום וחומרים שהסתיר מהחברה.

"כתב ברצועת עזה עושה עבודתו במנותק ממערכת החדשות, שסומכת עליו באופן מלא", כתב השופט, "מטבע הדברים הכתב נחשף לחומרים רבים ולמידע רב בעבודתו, כאשר חובת תום-הלב והנאמנות המוגברת החלה ביחסי עבודה מחייבת אותו למסור מידע זה באופן מדויק ומלא למעסיקיו... א-שאפעי לכאורה הפר חובה זו".

עוד מוסיף השופט וכותב: "יש לזכור כי המבקש אינו פרילנסר של חדשות ערוץ 2 המקבל שכר לפי כתבה - אלא עובד שכיר המשתכר שכר גבוה מרוב הכתבים, כאשר המידע שהוא מקבל הינו בשל כך שידוע שהוא ככתב ערוץ 2 והוא צריך להביאו לידיעת שולחיו. א-שאפעי הכניס את עצמו למצב של ניגוד עניינים, כאשר פרסום מכתבו של גלעד שליט להוריו - מכתב שלא היה ידוע אודות קיומו עד אותה עת - יכול להמחיש את מצב ניגוד העניינים".

על-פי פסק הדין, העיתונאי, שהועסק 16 שנה בחברת החדשות, פעל שלא כנהוג ביחסי עבודה. הוא לא ביקש או קיבל אישור מהממונים עליו בחברת החדשות, ויצר קשר עם הוצאת "ידיעות אחרונות" עוד לפני שדיווח על כך למערכת חדשות ערוץ 2. "התנהגות זו אינה ראויה, ויש בה חוסר תום-לב", נכתב בפסק הדין.