לאחר כ-6.5 שנים: ויקיפדיה העברית חוגגת 100 אלף ערכים

הערך ה-100 אלף הוא אחוזת סיטון דלאוואל; הערך הראשון - מתמטיקה ■ בוויקיפדיה העולמית יש כיום 14.5 מיליון ערכים

ויקיפדיה העברית חוגגת את הערך ה-100 אלף - אחוזת סיטון דלאוואל - כ-6.5 שנים מאז שנכתב הערך הראשון, שהיה מתמטיקה. בוויקיפדיה העולמית יש כיום 14.5 מיליון ערכים.

לרגל חגיגת הערך ה-100 אלף הוחלף לוגו ויקיפדיה בלוגו מיוחד, ובעמוד הראשי מוצגים ערכים מומלצים, כפי שנבחרו על-ידי קהילת הכותבים, בהם השואה וירושלים.

לדברי יו"ר עמותת ויקימדיה ישראל, שי יקיר, "לפני כמה שנים קפצנו מאושר כשנכתב הערך ה-1,000, וכשנכתב הערך ה-50 אלף כבר הבנו שוויקיפדיה העברית היא הצלחה. היום, 100 אלף ערכים לוויקיפדיה - מי היה מאמין".

ג'ימי ויילס, מייסד האנציקלופדיה המקוונת, ציין גם הוא את האירוע ושלח את ברכתו: "ויקיפדיה העברית הפכה לאנציקלופדיה הגדולה ביותר שנכתבה אי-פעם בשפה העברית, ולאחת הגירסאות הגדולות ביותר של ויקיפדיה בעולם, וכל זאת הודות לעבודתכם השיתופית והמסורה. קהילת דוברי העברית קטנה יחסית, אולם יש לה מסורת ארוכה של כמיהה לידע וחינוך לכל, מסורת שהיא קרקע פורייה לצמיחת אחת הקהילות הוויקיפדיות הנלהבות ביותר".

ויילס, שביקר בישראל בחודש אוקטובר במסגרת ועידת הנשיא, הוסיף כי "בסוף חודש אפריל אבקר שוב בישראל, בפעם הרביעית", וציין כי ישמח להיפגש עם הגולשים ולחגוג עימם את ההישג הזה.

לרגל האירוע פרסמה ויקימדיה ישראל מספר נתונים הממחישים את הפופולריות של מיזם האנציקלופדיה המבוססת על תוכן גולשים בישראל. מספר העריכות עד היום עומד על 4.8 מיליון פעמים, כשכל ערך נערך 48 פעם בממוצע. 18% מהעריכות הללו מבוצעות על-ידי משתמשים אנונימיים, וכ-620 מהמשתמשים בוויקיפדיה מבצעים 5 עריכות ומעלה בחודש.

ויקיפדיה מנוהלת על-ידי ארגון ויקימדיה, ארגון ללא מטרות רווח, שמתבסס על תרומות מגולשים, אזרחים וחברות מסחריות. ב-2009 גייס האתר 7.5 מיליון דולר, גם הודות לפנייה אישית של ויילס לגולשים, שבה ביקש מהם לסייע בשמירה על המיזם החינמי והלא מסחרי.

ויקיפדיה עברית במספרים

* 51.7 מיליון מילים

* 33.3 מיליון דפים נצפים בחודש

* 38.6% שיעור חשיפה של ויקיפדיה בישראל

* 28.6% שיעור חשיפה של ויקיפדיה בעולם