גומא אגייאר נלקח לאשפוז כפוי

באמצעות צו בית משפט שהוציאה משפחתו, נלקח הספונסר של קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים, ומי שמיועד לשמש כבעלים של בית"ר ירושלים בכדורגל, לאשפוז בכפייה - אחרי שהצהיר כי נפגש עם גלעד שליט בעזה

מבוכה לקבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים וקבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים. איש העסקים גומא אגייאר, הספונסר של שתי הקבוצות ומי שמיועד לשמש כבעלים של בית"ר, אושפז היום לפנות בוקר (ה') בכפייה בבי"ח בעקבות צו בית משפט שהוציאה משפחתו. האירוע קרה אחרי שאתמול רשם כמה התבטאויות חריגות ומוזרות למדי, בהן טען כי נסע ביום שלישי לביקור ברצועת עזה, שם פגש את גלעד שליט.

לפני כן עוד הספיק אגייאר להתראיין לצוות של ערוץ הספורט ושם סיפר: "אספתי את אשתי בנתב"ג בזמן שדיברתי עם משטרת ניו יורק. בגלל תקלה ב-GPS ברכב שלי הגעתי לשכם. כשהייתי בעזה, בנקודה שבה עמדתי היו קודם לכן 250 אנשי חמאס אך הם עזבו את המקום. ירדתי לחוף אשקלון והתחלתי לנוע ברגל. הגעתי כמעט עד למצרים".

בשיחה עם כתבי המקומון "כל העיר", אמר אגייאר מוקדם יותר: "דיברנו, גלעד שליט ואני, והוא שאל אותי מה קורה. אמרתי לו שאני מקווה לראות אותו בחזרה בבית בתוך כמה ימים. הוא אמר שהוא רוצה שאגיד למשפחה שלו כמה הוא אוהב אותם ואת ישראל, ושהוא מקווה שזה ייגמר בקרוב".

"הצלתי כמה אלפי אנשים, לא רק את גלעד שליט", הוסיף אגייאר. "אני רוצה להיות מסוגל להציל אלפי אנשים בכל יום, לא רק את גלעד שליט. בעקרון, הלכתי עם אשתי למה שאני קורא 'פרויקט גלעד שליט'. המשמעות של הפרויקט הזה היה שיש בחור בשם גלעד שליט שנשבה במלחמה ומאז אנחנו הצלחנו להחזיר אלפים רבים של ישראלים לביתם, וזה הכל".

אגייאר, 31, השקיע כ-4 מיליון דולר בבית"ר ירושלים ועוד כ-1.5 מיליון דולר בהפועל ירושלים. הוא נולד בברזיל, ואת הונו הרוויח, לטענתו, בעסקי הנפט בארצות הברית.

משפחתו של אגייאר: הוא היה קורבן לטרור פסיכולוגי

משפחתו של גומא אגייאר הוציאה הבוקר הודעה לתקשורת, שבה נאמר: "גומא אגייאר היה נתון תחת לחצים אינטנסיביים בלתי פוסקים עקב תביעות מרושעות בבתי משפט בארה"ב בקשר עם עסקיו מהעבר שבהם מעורב דודו. מר אגייאר היה קורבן לקמפיין של מעקבים חודרניים והאשמות שגויות שהתחברו יחדיו לטרור פסיכולוגי. הדרישות האמוציונליות שנגרמו עקב המשפטים הצטברו יחד עם לחצים אחרים.

"אתמול בלילה משפחתו של גומא הכניסה אותו למתקן בריאות בישראל לביצוע האבחון הנכון וטיפול ככל שצריך. הוא יבצע בדיקות במהלך השבועיים הקרובים ומשפחתו תעקוב אחר מצבו מקרוב. המשפחה קוראת לאלפי חבריו ותומכיו של גומא ואוהדי בית"ר ירושלים והפועל ירושלים בכדורסל להצטרף אליהם באיחולי החלמה מהירה וחזרה מהירה שלו לתפקידו כ'אוהד מספר אחת' של הקבוצות".

בית"ר: בטוחים שימשיך להיות מעורב; הפועל: אפשר לעזור לו

גם בית"ר ירושלים פרסמה תגובה רשמית לאשפוזו בכפייה של אגייאר: "אמש בסמוך לחצות, נלקח הספונסר של המועדון, מר גומא אגייאר, לטיפול רפואי לאחר שבתקופה האחרונה היה נתון ללחצים כבדים. מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים ואוהדי הקבוצה ברחבי הארץ שולחים איחולי החלמה מהירה למר גומא אגייאר וממתין לחזרתו המהירה למרכז העניינים.

"תרומתו של מר אגייאר לעיר ירושלים בכלל ולספורט בירושלים בפרט ידועה לכל, אנו בטוחים שתרומתו ומעורבותו בעיר ובקבוצה תימשך גם בעתיד. אנו מבקשים לכבד את פרטיותו של מר גומא אגייאר בתקופה הקרובה".

דני קליין, יו"ר הפועל ירושלים, אמר היום: "הופתעתי, אבל אני שמח שהוא ניגש לקבל סיוע. הכי חשוב שהוא יחזור אלינו בקו הבריאות. גומא הוא אדם תומך, אהוד וצבעוני. הבריאות שלו היא מעל לכל".

קליין סיפר על פגישתו עם אגייאר בתחילת השבוע: "בשיחות האחרונות שלנו הרגשתי שהוא קצת חולה. היה ניתן לראות שמצבו הדרדר מצבו והוא לקבל סיוע כמו כל בנאדם חולה. מי שמכיר אותו ואת האקטיביות שלו אולי לא שם לב למשה מיוחד וכשהלכנו לאכול לא ראיתי משהו חריג, אבל שמעתי את הסיפורים שלו, לא התייחסתי אליהם והבנתי שמשהו קורה. אני מאמין שאפשר לעזור לו אבל אני לא רופא".