בזמן שהתלבטתם אם לקנות או לשכור: עשירי הרצליה, סביון וכפר-שמריהו קונים קומות שלמות כדירה בלב ת"א

גלובס tv קבוצת "העיר החדשה" של דרור הלוי טוענת: מכרנו בתוך שבוע 90-100 דירות בחצי מיליארד שקל בפרויקט "אסותא באוהאוס" - שני שלישים מהפרויקט ■ כל הקונים - ישראלים ■ בדיקת "גלובס": הקונים נדרשו לשלם 80 אלף שקל עבור קבלת החוזה - עם אופציה לביטול העסקה תוך 3 ימים בלבד

"מדינת תל אביב" מספקת היום הוכחה נוספת לתואר המפוקפק: קבוצת "העיר החדשה" שבראשות דרור הלוי ורביב צולר דיווחה היום (ב') כי בתוך שבוע נמכרו 90-100 דירות בשווי של כחצי מיליארד שקל בפרויקט אסותא באוהאוס וילג', קרי לפי מחיר של כ-5 מיליון שקל לדירה בממוצע.

מהדיווח עולה, כי כל הרוכשים עד כה בפרויקט הינם תושבי ישראל ולא משקיעים זרים. המחירים בפרויקט מתחילים ב-2.2 מליון שקל. על פי הודעת הקבוצה, היקפו של פרוייקט אסותא באוהאוס וילג' נאמד בכ-800 מליון שקל - ההיקף הכספי הגדול ביותר שבוצע ע"י קבוצת רכישה עד כה ואחד מהפרויקטים הגדולים בהיקפם הכספי בישראל.

בתשובה לשאלת "גלובס", אמר דובר "העיר החדשה", כי לא מדובר בזיכרון דברים אלא בחוזי מכר של ממש. כמו כן, הוא ציין כי במעמד קבלת החוזה התבקשו הקונים לשלם 80 אלף שקל עבור כל דירה שהם מבקשים לרכוש, כאשר ניתנה להם הזכות לסגת מהרכישה תוך 3 ימים.

"בין הטרנדים הבולטים של השבוע הראשון לשיווק היה מעבר של אוכלוסייה חזקה מאוד מבתי יוקרה ביישובים כגון סביון, הרצליה פיתוח וכפר שמריהו לדירות גדולות ויקרות בפרוייקט", נמסר בהודעת החברה. "טרנד נוסף הוא של רכישת כל יחידות הדיור בקומה ואיחודן ליחידת דיור אחת בשטח מאות מטרים".

החברה ייעדה במקור את קומות 23-26 כקומות שיימכרו כיחידה אחת לקומה, אולם לטענת החברה, הביקוש החזק גרם לה להסב את "הקומות השלמות" לקומות 18-26.

"מתחם אסותא", בשטח של 8.5 דונם, ממוקם בלב הצפון הישן וסמוך מאוד למתחם בזל. מחירי יחידות הדיור בפרוייקט מתחילים בכ-2.2 מיליון שקל המשקפים מחיר של כ-26,000 שקל למ"ר.

דוגמאות שנמסרו מקבוצת הרכישה לגבי הרוכשים: איש עסקים רכש 3 יחידות דיור בשטח נטו של 93 מ"ר + 130 מ"ר + 163 מ"ר בקומה ה-23 של המגדל ואיחד אותן ליחידת דיור אחת בשטח של 386 מ"ר נטו. זאת בנוסף למרפסות בשטח של 38 מ"ר. עבור יחידות הדיור שילם בסך הכל 14.6 מיליון שקל.

בבניין הבאוהאוס המיועד לשימור נרכשו 2 יחידות דיור בשטח 92 מ"ר נטו ו-82 מ"ר ואוחדו ליחידה אחת בשטח של 174 מ"ר נטו. זאת בנוסף לגינה בשטח כולל של 313 מ"ר. עבור יחידות הדיור שילם הרוכש בסה"כ 5.4 מיליון שקל.