רשת כמעט חינם: "קופיקו היה גבוה ושעיר, קופיפו שלנו פעוט וחלק"

הרשת הגיבה לתביעה של הסופרת תמר בורנשטיין-לזר, שטענה כי כמעט חינם העתיקה את הדמות קופיקו לדגני הבוקר שלה ■ "בחיפוש 'קופיפו' בגוגל עולים 6,000 ערכים לגבי קופיפים, שהמשותף לכולם הוא שאינם קופיקו"

רשת המזון מחסני כמעט חינם טוענת בתגובתה לבקשתה של הסופרת תמר בורנשטיין-לזר למתן סעדים זמניים נגדה, כי הקופיף המופיע על גבי אריזות דגני הבוקר שלה צויר ועוצב באופן עצמאי, והיא עושה בו שימוש כדין.

לטענת הרשת, "קופיפו" שלה הוא בעל מאפיינים ייחודיים השונים בתכלית ממאפייניו של "קופיקו" של בורנשטיין-לזר, והיא לא העלתה בדעתה כי יבוא יום ודמות הקופיף הגוץ והפעוט המופיע על גבי אריזות דגני הבוקר שלה תהיה נושא לתביעה בגין הפרת זכויות היוצרים הנוגעות לקוף הגבוה והשעיר "קופיקו".

לפי מחסני כמעט חינם, המתבונן מן הצד בשני הקופים יזהה בבירור בידול מוחלט והבדלים משמעותיים בין שני הקופים: בעוד ש"קופיקו" של בורנשטיין-לזר הינו קוף צנום, גבוה ושעיר - הרי שמנגד "קופיפו" שמופיע על הדגנים הינו קופיף גוץ, פעוט וחלק.

במחסני כמעט חינם טוענים בנוסף כי בחיפוש אקראי של מילת החיפוש "קופיפו" בגוגל ניתן למצוא כ-6,000 ערכים הנוגעים לקופיפים שונים, שהמשותף לכולם הוא שהם אינם "קופיקו".

לטענת הרשת, החיפוש בגוגל רק ממחיש תופעה כללית ישראלית, ממנה עולה בבירור כי השם ו/או הכינוי "קופיפו" ניתן בישראל כמעט תמיד לקופיף חביב שאינו "קופיקו, המפורסם, וזאת בהקשרים שונים ומגוונים.

לסיכום נטען בתגובה כי הניסיון להחיל את הגנת זכויות היוצרים המוגדרת בדמות "קופיקו" על כל דמויות הקופיף המצויר באשר הן הינו מופרך, ואף עולה כדי פגיעה בחופש הביטוי והעיסוק.

לטענת הרשת, בורנשטיין-לזר לא הניחה תשתית ראייתית לכאורית מהימנה להוכחת הטענה כי איור הדמות המפרה לטענתה, כמו גם השם של הדמות, הינם פרי יצירתה, ועל כן אין כל מקום להיעתר לבקשה למתן סעדים זמניים. (ת.א. 10 - 01 - 8820).