נתניהו: "הקמנו מדינה יהודית, לא נהיה מדינת עובדים זרים"

גלובס tv ראש הממשלה שוב הבטיח לשדרג את התשתיות באסיפה השנתית של התאחדות התעשיינים: "רוב האוכלוסייה בישראל תהיה בטווח של שעה-שעתיים מת"א" ■ עיקר נאום רה"מ הוקדש למסר תקיף בנושא העובדים הזרים: "ניצור מכשול נגד הסתננות. אחרת, השיטפון יבוא"

"אגביר האכיפה בנושא עובדים זרים", אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו באסיפה השנתית של התאחדות התעשיינים.

"אחת הבעיות שאנו עומדים בפניהן היא תוצאת ההצלחה של המשק הישראלי. שמוגדר כמשק מפותח ובהשוואות הבינלאומיות אנחנו כן צולחים את המשבר הזה טוב יותר כמעט מכל המדינות המפותחות. חלק מהמדינות והכלכלות בקרבתנו סובלות מאוד. לכן נוצרת משיכה שלנו, של המשק המתפתח שלנו, שמתחיל לשאוב אוכלוסיות ממדינות פחות מתפתחות. ישראל היא למעשה המדינה היחידה שאתה יכול ללכת ברגל מהמדינות המוכות יותר בעולם השלישי ולהיכנס לישראל ברגל דרך סיני. קיימת סכנה שההסתננות הבלתי חוקית הזאת תלך ותגבר".

נתניהו המשיך בקו האגרסיבי נגד העובדים הזרים, ואמר: "אני לא יודע אם הייתם באחרונה באילת או בערד, אך חלקים מהן השתנו ללא היכר וכך גם בת"א. השינויים האלה לא מבורכים וחייבים לעצור אותם. אני טס מכאן להר חריף בנגב ולמבואות עזה, על מנת ליצור החלטה שתביא למכשול בפני ההסתננות מאפריקה לישראל. המכשול הזה יהיה חלקית קרקעי בדרום ובצפון ובאמצע הוא יסתייע באמצעים אחרים של ניידות ואלקטרוניקה ואנחנו הולכים לייצר מכשול. אחרת, השיטפון יבוא ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו הישטף. הקמנו מדינה יהודית ודמוקרטית ואנחנו לא יכולים שהיא תהפוך למדינה של עובדים זרים".

ראש הממשלה הוסיף, כי מעבר למכשולים בשטח, הוא מתכנן גם לטפל ב"צד השני של המשוואה", קרי בחקיקה. לדבריו, "תהיה חקיקה נוקשה נגד מעסיקים שיעסיקו ויביאו לארץ עובדים זרים באופן בלתי חוקי. אנחנו חייבים להגן גם על העובדים הישראלים ולעודד ציבורים שלמים באוכלוסייה הישראלית להצטרף למעגל העבודה. זו הערה מרכזית בדו"ח של ה-OECD ואני מקדם זאת בברכה".

נתניהו התייחס גם לתשתיות בישראל ופרס שוב את חזונו למפת תשתיות יעילה שתאפשר נסיעה מהירה בין כל חלקי הארץ. לדבריו, "בעקבות הקמת כביש 6 יש מסדרון תנועה לאורך הארץ; אבל בחזון שלנו אנחנו רוצים לשנות את המצב במהירות האפשרית כפי שעושים בארה"ב. בניו יורק או בבוסטון אתה לא פוגש רמזור עד לוס אנג'לס. במדינת ישראל, אם רוצים להגיע לקריית שמונה או אילת - זו קריעת ים סוף. לכן אנחנו הולכים לרשת את הארץ ברכבות שיחברו את כל הארץ כפי שנעשה במקומות אחרים בעולם".

למרות עיכובים בסלילת צירי תנועה מרכזיים (כדוגמת כביש 531) או עיכובים ברכבת הקלה בת"א ובירושלים, הבטיח נתניהו, כי "נפרוס את צירי התחבורה לנגב ולגליל. צריך להשתמש ביתרון הקוטן של המדינה כדי להנגיש אותה לכל התושבים. רוב האוכלוסייה תוכל להיות בטווח של שעה עד שעתיים מת"א, במקרה הכי גרוע. זו מהפכה עצומה".

בהמשך פירט נתניהו את חשיבות פיתוח התשתיות, בין היתר לצורך הוזלת מחירי הדירות, כפי שאמר מספר פעמים בעבר. "את תוכנית התחבורה נאשר בממשלה בתוך שבועיים", הבטיח נתניהו.

ראש הממשלה התייחס גם לתחום של עשיית עסקים בארץ, ואמר כי גם כאן נדרשות רפורמות. לדבריו, "ההצטברות של הבעיות בצד העלייה של הכלכלה הישראלית יוצרת בעיה של אכיפת חוזים וזו בעיה מרכזית בכלכלה. נפעל בשני אמצעים: נקים בית משפט כלכלי ונבצע רפורמות וזירוז תהליכים. אנחנו רוצים להתיר את הפלונטר ש המשפט. בית המשפט הים קורס תחת העומס".

ראש הממשלה חזר גם על הבטחה נוספת: הורדת מס החברות ל-18% עד שנת 2016, לעומת 25% היום. לדבריו, "אנחנו רוצים להפחית את נטל המסים. אין סתירה בין הפחתת נטל המס לבית הרחבת תקבולי המס לא ברמות הגבייה שאנחנו מדברים עליהן. במקביל, נוריד את ההוצאה הציבורית כחלק מהתל"ג. ב-2003, למעלה מחצי מהתוצר הלך לממשלה, והיום ירדנו ל-40%; אנחנו כבר מתחת לממוצע של ה-OECD. ביחס חוב/תוצר היינו 100% וירדנו ל-77%. עדיין, אנחנו לא יכולים להסתפק במצב של להיות בסביבות ה-80%. אנחנו יונק קטן שצריך להיות זריז. עלינו להוריד את יחס החוב/תוצר שלנו ל-60% וזה מחייב שליט בהוצאות. אנחנו נהיה מעצמה אזורית כלכלית ונהיה מעצמה טכנולוגית עולמית".